הנס של אלון: תושב היישוב אשרת בגליל המערבי, שערך פעילות ספורטיבית בסמוך ליישובו, עבר אירוע לב קשה וניצל על ידי נהג, אשר עבר במקרה בסמוך לזירת האירוע עם רכבו, ביצע בו החייאה והזעיק את שירותי ההצלה.
2 צפייה בגלריה
מפגש מרגש. (מימין) נדיר, נעמה, אלון, עבדאללה וד"ר צפריר אור
מפגש מרגש. (מימין) נדיר, נעמה, אלון, עבדאללה וד"ר צפריר אור
מפגש מרגש. (מימין) נדיר, נעמה, אלון, עבדאללה וד"ר צפריר אור
(צילום: אלי כהן)
הכל החל כאשר אלון גלבוע, בן 42, נשוי לנעמה ואב ל-4, המשמש קב"ט אוניברסיטת חיפה, יצא מביתו לריצה ביום שבת, 26 במרץ, בשעת אחר הצהריים. במהלך הריצה התמוטט אלון והיה מוטל בצד הדרך.
באותה עת עשו בני הזוג עבדאללה וגדיר קבאני את דרכם מהכפר אבו סנאן לביתם בעכו, וראו מרחוק את אלון. עבדאללה לא חשב פעמיים, עצר את הרכב ומיד רץ לעברו. "ברגע שראיתי שהוא לא מגיב, התקשרתי למד"א כדי להזעיק עזרה. במקביל נופפתי לאנשים שיגיעו לעזור", מספר עבדאללה, בן 39, מהנדס בניין במקצועו.
"בתוך פרק זמן קצר הגיעה למקום שוטרת, שעזרה לי לבצע החייאה, כאשר במקביל שוחחתי עם מוקדנית מד"א, שהדריכה אותנו בביצוע ההחייאה. כעבור דקות ספורות של ניסיונות, הוא השמיע קול, ואחר כך ראיתי שיצא לו קצף מהפה. בעקבות זאת, המוקדנית ביקשה שאסובב לו את הראש, כדי שלא ייחנק, תוך המשך החייאה, וכך היה. התהליך נמשך להערכתי 30-20 דקות, אבל זה הרגיש כמו נצח".
2 צפייה בגלריה
נעמה גלבוע וגדיר קבאני מתחבקות, על רקע המפגש בין אלון (מימין) ועבדאללה
נעמה גלבוע וגדיר קבאני מתחבקות, על רקע המפגש בין אלון (מימין) ועבדאללה
נעמה גלבוע וגדיר קבאני מתחבקות, על רקע המפגש המרגש בין אלון (מימין) ועבדאללה
(צילום: אלי כהן)
תוך כדי ניסיונות ההחייאה, הגיע לשטח צוות של שירותי "חיאן", שהמשיך בביצוע ההחייאה, תוך מתן מכת חשמל. בהמשך הועבר אלון למרכז הרפואי על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א, כשהוא במצב קשה.
קראו עוד >>
בתחילה הוכנס לחדר ההלם, כשהוא מורדם ומונשם, ובהמשך הועבר לאישפוז ביחידה לטיפול נמרץ לב. כעבור יומיים חזר להכרה מלאה, עבר צינתור ואושפז במחלקה הקרדיולוגית, בניהולו של פרופ' שאול עטר: "בבדיקות שנערכו לו התגלתה היצרות באחד העורקים המספק דם לשריר הלב, מה שהוביל לאוטם שריר הלב, שבעקבותיו נגרם לאלון דום לב. כעבור חמישה ימים שוחרר כשהוא במצב טוב".
אלון: "אני לא זוכר שום דבר ממה שקרה לי באותו יום. אני זוכר קצת את היום שלפני כן, וגם זה במעורפל. אין לי הסבר למה זה קרה. אני רץ שלוש פעמים בשבוע, מקפיד על תזונה נכונה ולא מעשן. היה לי מזל גדול שאנשים טובים הצילו את חיי. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם עבדאללה לא היה עובר שם במקרה. קיבלתי את חיי במתנה".
במהלך אישפוזו של אלון במרכז הרפואי לגליל, ביקרו אותו גדיר ועבדאללה, ששיחזר את האירוע והתחבק עימו ארוכות. על רקע המצב הביטחוני וגל הפיגועים, אומר עבדאללה: "זה לא מעניין אותי אם הוא יהודי או ערבי. כולנו בני אדם, מתגוררים במדינה הזו ושותפי גורל. בזמנים קשים, צריך להיות יחד".
לעבדאללה יש גם תובנה נוספת: "בעקבות מה שקרה, אשתי ואני רוצים להשתתף בקורס החייאה, כדי שאם חס וחלילה נהיה מעורבים במקרה דומה, נדע בדיוק מה לעשות".
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, ד"ר צפריר אור: "במצב של דום לב, מימד הזמן הוא בעל משמעות קריטית. לכן, כאשר אנשים טובים באמצע הדרך, כמו עבדאללה, עצרו את הרכב ועזרו לאדם שהיה מוטל בצד הדרך, הם למעשה הצילו את חייו. נושא ההחייאה הבסיסית צריך להיות מוטמע בקרב כלל האוכלוסייה, והמקרה של אלון רק ממחיש עד כמה חשוב להשתתף בקורס כזה, שיכול להציל חיים".
פורסם לראשונה: 16:18, 04.04.22