ליה הלוי (13), תלמידה בבית ספר בקרית חיים, פרסמה בסוף השבוע פוסט מטלטל וקורע לב, שבו היא חושפת הצקות והשפלות מצד חבריה ללימודים, על רקע מותו של אביה, גלעד (49), שנפטר לפני כחצי שנה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.
2 צפייה בגלריה
ליה הלוי ואביה
ליה הלוי ואביה
ליה הלוי ואביה גלעד ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"ליה הייתה קשורה מאוד לאביה ולא הצליחה להיפרד ממנו", סיפרה הערב (רביעי) למיינט קריות אמה, אורלי. "שבועיים אחרי השבעה התחילו הצקות קטנות. הייתי מקבלת בכל יום טלפון שליה בורחת לשירותים ובוכה. באזכרה של החודש היא נכנסה לחרדות קשות.
"כולם ניסו לעשות משהו, אבל מערכת החינוך מאוד מקובעת במיוחד עבור ילדים יתומים. בסוף השבוע הילדה הודיעה לי שפירסמה פוסט באינסטגרם וירדה לטייל עם הכלב, כשהיא חזרה כבר ראתה אותי בוכה. ליבי נקרע, זה היה בלתי נשלט".
בפוסט כתבה ליה: "אני לא יכולה יותר לסבול את החיים שלי. בקושי רוצה לחיות. נמאס לי. געגוע הכאב שיש לי. חצי שנה עברה מאז שאבא שלי נפטר, והקושי לא נגמר. בבית הספר שלי רק צוחקים עלי ויורדים עלי, ואני כבר לא יודעת אם יש לי חברים. החרא הזה שנקרא חברים – אני כבר לא בטוחה אם יש כאלה. צוחקים עלי ועל הנושא שלי הפרטי. ביקשתי לעבור כיתה, אבל לא עשו עם זה כלום. כואב לי לריב עם אנשים שחשובים לי.

2 צפייה בגלריה
ליה הלוי
ליה הלוי
"הקושי לא נגמר". ליה הלוי
(צילום: באדיבות המשפחה)

"אני לא יודעת אם יש לי למה לספר כי בסופו של דבר זה לא מעניין אף אחד למה אני חושבת ככה, כי זה מה שקורה וזה מה שנחשב כנראה מגניב. אז כנראה מגניב לצחוק ולרדת עלי, אבל זה מביך וגם מציק וכואב. וכמה אני בוכה בלילה או בבוקר, או החיוך שאני מזייפת בבית ובבית ספר.
"בקושי יש לי עם מי לדבר על הרגשות שלי כי אומרים 'את משוויצה בזה שאבא שלך מת' או 'זה שאבא שלך מת לא הופך אותך למלכה', וזה המשפט שהכי כאב לי, 'אני אירק ואשתין על הקבר של אבא שלך'. אף אחד לא יודע מה זה לשמוע את זה, וכן, אולי קצת לבכות, אבל בא לי לצרוח, ויש ילדה כלואה שם ורוצה לצאת. ובית בספר לא עשה עם זה יותר מדי, ולא ביקשתי. אני ליטרלי מקנאה בילדים שיש להם אבא. מה שיש לי עוד להגיד זה 'היי, אני הייתי ליה, ואין לי את החיים המושלמים שכולם חושבים שיש לי".
אורלי הלוי, אמה, סיפרה: "הכל מתחיל בחינוך מהבית. אם הורה לא לוקח אחריות להסביר לילד כמה הפגיעה היא חמורה, לא נוכל לטפל בזה".

קראו גם:

ממשרד החינוך נמסר: "ביממה האחרונה נחשפנו לפרסומים שונים ברשתות החברתיות אודות אירוע בביה״ס. אנו ערים ופועלים הן במישור האישי והן במישור הכיתתי ומלווים באופן צמוד את המתרחש בתוך כותלי בית הספר. התלמידה עברה כיתה בהתאם לבקשתה".

אם אתם או מישהו קרוב חווים מצוקה קשה, אל תישארו לבד - חייגו 1201 או פנו לאתר ער"ן בצ'אט, או בוואטסאפ.
פורסם לראשונה: 18:03, 22.03.23