"כל הגוף שלה היה מכוסה בחול, ורק הידיים שלה בחוץ עם הלק על האצבעות. ואז ראיתי את כפות הידיים שלה סגורות, כמו כשקורה כשמתים". כך סיפר המאבטח באתר הבנייה שהיה עד לדקות האחרונות בחייה של ליטל יעל מלניק ז"ל.
4 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק ז"ל
ליטל יעל מלניק ז"ל
ליטל יעל מלניק ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
בבית המשפט המחוזי בחיפה נמשך היום (שני) שלב ההוכחות במשפטו של אדוארד קצ'ורה (50), הנאשם ברציחתה של הנערה ליטל יעל מלניק (17) לפני שמונה חודשים. במשך שעה וחצי תיאר השומר באתר הבנייה הסמוך את המחזה המצמרר, עדות שהיתה לא פשוטה עבור בני משפחתה שישבו באולם.
4 צפייה בגלריה
חוקרי מז"פ בזירה
חוקרי מז"פ בזירה
אוספים ממצאים חוקרי מז"פ בזירה
(צילום: גיל נחושתן)
כזכור, על פי טענת הפרקליטות, בחודש אוקטובר קבר קצ'ורה את מלניק בבור באתר בנייה בקרית מוצקין בעודה בחיים. בהיותם במקום הבחין בהם כאמור מאבטח באתר בנייה סמוך, שעקב אחר מעשיהם של השניים. ביום שני הוא העיד על כך בפני בית המשפט.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח במוצקין
זירת הרצח במוצקין
"גבר ואישה עם אתי חפירה". זירת הרצח בקרית מוצקין
(צילום: גיל נחושתן)
לטענת המאבטח, בסופי שבוע הוא מגיע למקום עבודתו ביום שישי בשעה שלוש בצהריים עד ליום ראשון בשעה שש בבוקר. בשבת בבוקר, אמר בעדותו, כי הבחין בגבר ואישה היוצאים ממבנה בית הספר שנמצא בבנייה כשבידיהם שקית, תיק ושני אתי חפירה.
בהמשך הבחין בשניים כשהם חופרים בחול בעזרת האתים, בכל פעם אחד אחר, לסירוגין. הוא עלה לבניין לנקודה גבוהה יותר על מנת לצפות במעשיהם. אז ראה, שלאחר שסיימו לחפור בנקודה אחת, עברו לנקודה אחרת. לדבריו, בשלב מסוים הסית את ראשו מהנעשה מאחר שחשב שהם רוצים לקיים יחסי מין, וירד מהבניין. בעודו בדרך לעמדת השמירה, הבחין באיש, שמאוחר יותר זוהה כקצ'ורה, עוזב את המקום לבדו.
הוא שב לבניין לחפש את האישה. אולם לא מצא אותה וירד שוב. "פגשתי אדם שדיבר בטלפון וביקשתי ממנו שיתלווה אלי כי הרגשתי שמשהו לא בסדר. אבל הוא אמר לי שהוא עסוק", סיפר המאבטח.
4 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה החשוד ברצח ליטל יעל מלניק
אדוארד קצ'ורה החשוד ברצח ליטל יעל מלניק
הנאשם ברצח, אדוארד קצ'ורה
(צילום: נחום סגל)
"הלכתי למקום שבו ראיתי אותם בפעם האחרונה, בדרך ראיתי את אתי החפירה ואז ראיתי את הידיים לה כשהן סגורות כמו שקורה כשמתים, ואין שם תזוזה. זה מראה לא קל". לדבריו, לאחר מכן הוא שב לעמדת השמירה, חשב מספר דקות על המראה שראה ולאחר מכן התקשר למשטרה.
בדיון נכחו גם בני משפחה של מלניק שהתקשו לשמוע את עדותו של המאבטח, ולצפות בסרטונים שהוצגו על ידי התביעה מזירת הרצח. "היום היה יום דרמטי וחשוב מאוד למשפט. השומר בעצם העיד על איך הוא ראה את החפירות ואיך ראה את הנאשם חופר בצוותא עם ליטל ז"ל", אמרה עו"ד שרון זגגי פנחס המייצגת את משפחת מלניק.
"השומר מרגיש שמשהו לא בסדר, ולכן יורד למקום בו בוצעה החפירה ורואה את ליטל מכוסה לגמרי. הוא מספר שהיא היתה ללא רוח חיים עם הידיים קפוצות והוא בעצמו מטולטל ממה שראה. זאת היתה עדות חשובה ביותר ומשמעותית ומאוד קשה למשפחה. מבחינתו זאת עוד אבן משמעותית ביותר בדרך להרשעה".