רעיה טובול (54), מנהלת בית הספר אורט דפנה בקרית ביאליק, שואפת לתקשר עם התלמידים בשפה שלהם - ונדמה שלפחות בינתיים הולך לה בכלל לא רע. תחילה היא יצרה ושיתפה סרטוני וידאו עם הודעות בית ספריות, אך עד מהרה עלה מספר הצפיות והתלמידים פרגנו וטובול החלה ליצור סרטונים משעשעים מבית הספר, עם תלמידים, וגם מעולמה האישי והפכה לדמות פופולארית ברשת החברתית עם מאות ואלפי צופים.
2 צפייה בגלריה
רעיה טובול
רעיה טובול
"נדהמתי לגלות שלסרטון הראשון שלי יש 60 אלף צפיות". רעיה טובול
(צילום: נחום סגל)
"זו הפעם הראשונה ששמתי את עצמי בפרונט, ונדהמתי לגלות כמה כוח יש לכלי הזה", מספרת טובול השבוע. "אני מדברת לילדים בדרך הנגישה להם ובגובה העיניים- זו דרכי החינוכית".
רשת הטיקטוק שייכת בעיקר לדור הצעיר, אבל לטובול זה לא מפריע: "בכל פעם שהתלמידים שלי גדלו והתפתחו והכירו עוד משהו אני עשיתי את זה יחד איתם. כשהתחיל הפייסבוק אני גם פתחתי עמוד והתחלתי להודיע הודעות בית ספריות, אחר כך עברתי לאינסטגרם ושם כבר איחלתי לילדים ברכות אישיות וקבוצתיות, וברשת הטיקטוק קיבלתי כל כך הרבה אהבה ופירגון, ממשפחה, תלמידים וברחוב".
כיצד נחשפת לטיקטוק?
"ראיתי תלמידות רוקדות ומצלמות בהפסקה. שאלתי מה הן עושות והן הכירו לי את הטיקטוק. זמן קצר אחרי זה הקמתי עמדת טיקטוק ליד החדר שלי, וילדים צילמו והעלו את עצמם ותייגו, וזה התחיל לתפוס".
מה צילמת בפעם הראשונה?
"בסרטון הראשון שלי פשוט צילמתי את עצמי בשער בית הספר, כשאני מודיעה לתלמידים ש'ממחר אין חובת הצהרות בריאות', והעליתי. רק כשחזרתי הביתה נדהמתי לגלות שיש לסרטון 60 אלף צפיות, בהמשך זה גדל ל-170 אלף צפיות. חשבתי שאולי אני לא רואה טוב, שאלתי את בעלי כדי להיות בטוחה. הבנתי שיש כאן ערוץ תקשורת מאוד חזק".
בדפדוף בחשבון הטיקטוק תחת שם בית הספר 'אורט דפנה' שבו מופיעה טובול, ניתן לראות את ההתפתחות, תחילה היו אלו סרטונים שהעלו תלמידים בלבד, ולאחר מכן החלה טובול להופיע בעצמה. תחילה בסרטונים עם הודעות לתלמידים ובהמשך החלה לצלם סרטונים מהווי בית הספר כשהיא אוחזת את בטלפון הנייד ומצלמת 'סלפי' וברקע התלמידים פעם עונים על שאלותיה, פעם מספרים על חוויות בית הספר, ועוד, וטובול מגיבה להם בהומור.
2 צפייה בגלריה
רעיה טובול
רעיה טובול
"מחוברת. המנהלת רעיה טובול במשרדה
(צילום: נחום סגל)
באחד הסרטונים היא תופסת שלושה תלמידים בשער בית הספר ושואלת אותם 'מה אתם אומרים לטיקטוק' והם עונים 'המנהלת הכי שווה'. טובול תיעדה את עצמה מתנועעת במסיבת אוזניות לצד התלמידים הרוקדים וזכתה ב-180 אלף צפיות. באחד הסרטונים תיעדה את עצמה כשהיא מבצעת ריקוד טיקטוקאי עם תנועת ידיים ברחבי בית הספר, סרטון שזכה ל-15 אלף צפיות.
לא חששת שזה יתקבל בצורה לא מקצועית?
"לא. ילדים שלא לומדים בבית הספר שלי אמרו לי 'אנחנו רואים אותך בטיקטוק ומחכים לבוא ללמוד בבית הספר שלך'. ראיתי את ההתלהבות של התלמידים והבנתי עוד יותר טוב שהרבה מהמרחב שהתלמידים שלי נמצאים בו, נמצא ברשתות החברתיות וכדי להתחבר אליהם אני צריכה להיות שם ואני רואה שזה פשוט עובד. כל סרטון שאני מעלה יש לי לפחות 15 אלף צפיות, ועם זה אני גם משתדלת לא להגזים".
בבית הספר אורט דפנה לומדים 900 תלמידים. טובול מקבלת את פניהם מדי בוקר בשער בית הספר: "אני מכירה כל אחד בשמו ואף יותר מזה. אני מעניקה להם יחס אישי, החל מ'תתחדש על התספורת' או 'על הנעליים', ועד התייחסות לסוגיות אישיות של התלמידים".
רק השבוע, כאות תודה הכינו התלמידים למנהלת סרטון מתמונות שלה ממתינה להם בכל ימות השבוע בשער בית הספר, כל פעם בלוק חגיגי אחר, טובול העלתה את הסרטון לעמוד הטיקטוק שלה, והודתה: "זה מרגש".
מה המסר שלך?
"אני מראה לתלמידים שלי שברשתות החברתיות אפשר לעשות דברים חיוביים, לדבר בשפה נקייה בלי לעשות מעצמך צחוק. זו תפיסת העולם שלי, לדבר איתם בדרך שנגישה להם. אני מקפידה להישאר מחוברת לעולם שלהם, ומבלה בסוף כל יום ברשתות החברתיות".