עלייה במספר חולי הקורונה בקריות: קרית חיים ושמואל אדומות, קרית מוצקין וחיפה כתומות קרית אתא, ביאליק וים צהובות. מספר החולים הפעילים בכל הקריות יחד מתקרב ל-500. תורים ארוכים נרשמו במתחמי הבדיקות בקריות.
3 צפייה בגלריה
תורים לבדיקות קורונה בקריות
תורים לבדיקות קורונה בקריות
תורים לבדיקות קורונה בקרית מוצקין
(צילום: י"א)
בימים האחרונים החל לעלות מספר חולי הקורונה בקריות ורשויות שהיו בשבוע שעבר עדיין ירוקות, הפכו לצהובות וכתומות. נכון להיום (א) ישנם 459 חולי קורונה פעילים בקריות כולל קרית חיים ושמואל.
קרית מוצקין שבסוף שבוע שעבר היתה עדיין צהובה, נכון להיום הפכה לכתומה עם ציון יומי של 6.9. שיעור הבדיקות החיוביות בקרב תושבי העיר עומד על 2 אחוז כאשר שיעור שינוי המאומתים עומד על 429 אחוז. מספר החולים הפעילים בעיר עומד על 81.
3 צפייה בגלריה
תורים לבדיקות קורונה בקריות
תורים לבדיקות קורונה בקריות
תורים לבדיקות קורונה בקריון קרית ביאליק, היום
(צילום: מיכל ראובן )
בקרית ביאליק הציון היומי הינו 5.6 והיא מוגדרת כעיר צהובה. אחוז הבדיקות החיוביות הינו 3 אחוזים עם שיעור שינוי של 354 אחוזים. מספר החולים הפעילים נמוך במקצת ממוצקין ועומד על 73.
גם קרית אתא עדיין צהובה עם ציון יומי של 5.3. אחוז הבדיקות החיוביות הינו 3 אחוזים כאשר שיעור השינוי הינו 263. מספר החולים הפעילים הוא הגבוה ביותר בקריות ועומד על 119.
בקרית ים ציון יומי זהה של קרית אתא, 5.3 והיא מוגדרת צהובה. אחוז הבדיקות החיוביות מסך הבדיקות שמבוצעות לתושבי העיר הינו 2 אחוזים עם שיעור שינוי של 390 אחוזים. מספר החולים הפעילים בעיר הוא הנמוך ביותר בקריות ועומד על 54 בלבד.
חיפה, כמו קרית מוצקין מוגדרת כעת כתומה עם ציון יומי של 6.2. אחוז הבדיקות החיוביות בעיר עומד על 3 אחוז, אולם שיעור השינוי הוא נמוך יחסית לשכנותיה ועומד על 139 אחוז.
מספר החולים הפעילים בחיפה עומד על 659. עם זאת בחבל הקריות הכולל את קרית חיים וקרית שמואל הציון היומי עומד על 8 והוא מוגדר אדום. בקרית חיים נכון להיום ישנם 111 חולים פעילים ו-21 בקרית שמואל.

תחלואה בבתי הספר

בעקבות העלייה בתחלואה והימצאות תלמידים חולי קורונה בבתי הספר השונים, הורים רבים קיבלו הודעה כי על ילדיהם להישאר בבידוד.
3 צפייה בגלריה
בית הספר ארלוזורוב בקרית חיים
בית הספר ארלוזורוב בקרית חיים
בית הספר ארלוזורוב בקרית חיים
(צילום: נחום סגל)
בבית הספר היסודי ארלוזרוב בקריית חיים נמצאו שני חולים מאומתים. אחד בכיתה ה'1 ושני בכיתה ו'1, בעקבות כך הודיעה הנהלת בית הספר להורים כי בהוראת משרד הבריאות, בידיעת מנהל המחוז ובהתאם להנחיות החדשות, על כלל הצוות החינוכי ותלמידי בית הספר בעלי תו ירוק וללא תו ירוק שבאו במגע עם המאומתים לבצע בדיקת אנטיגן ולשהות בבידוד עד לקבלת תוצאות הבדיקה".
אולם להורים נמסר כי גם שאר התלמידים מאותן השכבות, שלא באו במגע עם המאומתים, ילמדו היום (ראשון) מרחוק, וזאת בשל מחסור בכוח אדם. להורים הובהר: "בשל ההנחייה שניתנה כעת צוות המורים שבא במגע עם המאומת יבצעו מחר בבוקר את הבדיקה. בשל כך נוצר מחסור בכו״א. באישור מנהל המחוז ,
"תלמידי שכבות ה'-ו' יעברו ב-2.1.22 ליום למידה ללמידה מרחוק. יום הלמידה יתקיים לפי המערכת הרגילה. קישורים לזום יישלחו בהמשך".
על פי הצפי, אם המורים יקבלו תשובות שליליות, יחזרו שאר התלמידים מאותה השכבה, למעט התלמידים מהכיתות בהם נמצאו החולים המאומתים, ללמידה פורנטאלית בבית הספר.
אירוע דומה היה בבית הספר ארלוזורוב גם ביום חמישי, כאשר חולה מאומת נמצא בשכבות כיתה ד' ו-ג'. התלמידים הועברו ללמידה מרחוק למשך יום אחד, מלבד התלמידים שבאו במגע עם המאומתים שנמצאים בבידוד.
ממשרד החינוך נמסר: "הלמידה מרחוק היא באישור מנהל המחוז".
הורי תלמידי כיתה ג'3 בבית הספר היסודי מגינים בקרית חיים, קיבלו הודעה דומה, כי לאחר שהתגלה שאחד מתלמידי הכיתה מאומת לנגיף, על ילדיהם לשהות בבידוד ולערוך בדיקות קורונה. התלמידים הועברו ללמידה מרחוק.
פורסם לראשונה: 15:56, 02.01.22