רק בשבוע שעבר פרסמנו על תושב קרית שמואל כבן 69, שחי בגפו בהזנחה קשה ופונה מדירתו על ידי מתנדבים. נאור קורקוס, המוביל את פרויקט השיפוץ, גילה השבוע כי בחשבונות האשראי שלו ישנם חיובים חודשיים בסך 475 שקל עבור חברת הוט, במשך 23 שנים, ו-127 שקל לחברת סלקום עבור חבילת סלולר פשוטה.
3 צפייה בגלריה
תושב קרית שמואל חי בהזנחה וזוהמה
תושב קרית שמואל חי בהזנחה וזוהמה
תושב קרית שמואל חי בהזנחה וזוהמה
(צילום: פרטי)
קורקוס: "כשראיתי את הסכומים שהאיש הזה משלם לחברת הוט וסלקום, הייתי בהלם. הוא כבר שנים רבות בכלל לא צורך את השירות של הוט, לא הייתה לו טלוויזיה תקינה וזה פשוט תשלום הזוי שיורד לאדם שאין לו מקורות הכנסה. 475 שקל לאדם בודד, זה מופרז. גם התשלום עבור חברת סלקום הוא הזוי. חבילת סלולר לא עולה יותר מכ-30 שקל.
קורוקס פנה לחברות התקשורת על מנת לבדוק את פשר התשלומים. נציגת פניות הציבור של סלקום הבהירה: "ללקוח נשלחה הודעה בתום תקופת החבילה הקודמת, ומאחר שהוא לא ביקש לשנות דבר, המחיר עלה ל-127 שקל לחודש".
כשניסינו לברר מדוע לא יזמו פניה ללקוח, הבהירה: "אנחנו לא יוזמים פנייה לאף אחד מהלקוחות, יש כאן אחריות של הלקוח. למרות זאת לאחר שיחתנו עם מאור ביקשנו ממנו מסמכים ותמונות כדי שנשקול את האפשרות שלנו לסייע בעקבות המצב".

3 צפייה בגלריה
תושב קרית שמואל חי בהזנחה וזוהמה
תושב קרית שמואל חי בהזנחה וזוהמה
"כבר שנים רבות שהטלוויזיה בביתו לא פועלת"
(צילום: פרטי)

השבוע הודיעה חברת סלקום לקורקוס כי יינתן החזר חלקי על החיוב בסך 2,463 שקל לחשבון הבנק של התושב. זאת, מאחר שלטענתה העלייה בחיוב התחילה בחודש אפריל 2018 וכעת תעמוד חבילת הסלולר שלו על 39 שקל לחודש. החישוב הוא זיכוי יחסי על הפער בין המחיר ששילם למחיר החבילה העדכני. אך מחישוב של חמש שנים מאותו תאריך הזיכוי היחסי היה צריך להיות 5,280 שקל, לפיכך סכום הזיכוי הוא כמחצית מהסכום.
מסלקום נמסר: "עם פנייתכם, נערך בירור והלקוח זוכה לפנים משורת הדין והועבר לתכנית מוזלת. יובהר כי מהצטרפותו לחברה מ-2017 ועד היום לא בוצעו פניות מטעמו באשר לחיובים או לגובה החבילה".
מבירור מול עובדת בחברת הוט עולה כי התושב לקוח של החברה משנת 2000, במשך 23 שנה. בחברה הבהירו כי נרכשו לפני כ-15 שנים ערוצי ספורט, אותם התושב כלל לא מכיר ולא צרך.

3 צפייה בגלריה
תושב קרית שמואל חי בהזנחה וזוהמה
תושב קרית שמואל חי בהזנחה וזוהמה
תושב קרית שמואל חי בהזנחה וזוהמה
(צילום: פרטי)

קורקוס: "אין לבנאדם כסף לדברים בסיסיים, וחברת הוט לוקחת ממנו סכום עתק. כל הכבלים של האינטרנט והטלוויזיה אכולים על ידי עכברושים. כבר שנים רבות שהטלוויזיה בביתו לא פועלת. "בחישוב גס מדובר על 130 אלף שקל, יותר מעשור המצב עגום ואין שירות. בחברה שרואים שאין צריכה, שאין בכלל אינטרנט היו צריכים ליצור קשר ולא להמשיך לגבות את הסכומים האלו".
כרגע חשבון הבנק של התושב מעוקל, עקב חובות ומצב כספי קשה: "אנו בשלבים של שיפוץ על ידי מתנדבים. והאיש היקר נמצא בחדר אירוח שתרמו לו. מסייעים לו במזון ובכסף כי השבון מעוקל. אני מקווה שחברות התקשורת יראו לנכון לסייע".
דוברת חברת הוט הבהירה: "לאור המצב החליט בחברה להעניק ללקוח זיכוי של כ-10,000 שקל, או אפשרות לזיכוי מופחת עם אפשרות לחבילת סלולר לכל החיים".
המתנדבים המלווים את התושב הודיעו: "כעת אנו בודקים את ההצעות מחברות התקשורת, מול עורכי הדין ומול התושב בעצמו- הזיכויים עדין נמוכים ביחס למה ששילם התושב, ובמצב כזה היה ראוי לתת זיכוי הולם וראוי יותר".
פורסם לראשונה: 08:25, 05.06.23