אריק מוגרמן (21), תושב קרית מוצקין, הגיש תביעה נגד מועדון "המרפסת" ברמת ישי בטענה לאפליה על רקע מגדרי. בפסק דין שניתן לפני כשבוע בבית משפט לתביעות קטנות בקריות קבעה השופטת שהוא יפוצה בסכום של 10,000 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
"הצעירים שומעים מוסיקה בעוצמה, צועקים ושותים לשוכרה". מסיבה
"הצעירים שומעים מוסיקה בעוצמה, צועקים ושותים לשוכרה". מסיבה
הנתבעת טענה שהתביעה הוגשה שלא בתום לב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
לטענת התובע, בשבוע שלפני תחילת שנת 2022 הבחין בפרסום של מסיבת סילבסטר לסטודנטים במועדון. לדבריו, הפרסום הפנה אותו ליצור קשר בווטצאפ עם נציג מטעם המועדון בו הובהר לו כי הכניסה למסיבה מותרת לבנים ילידי שנת 2000 כאשר נשים יכולות להיכנס גם אם שנת הלידה שלהן 2001.
עוד טען כי לאחר מכן דיבר עם נציג נוסף של המועדון שחזר על אותם הדברים ולמרות שטען כי הוא סטודנט סרבו למכור לו כרטיסים למסיבה. "המועדון פגע בי ובכבודי, בצורה שהשפילה אותי ואת חברי אל מול חברותי, הרי הן מורשות להיכנס ואני לא", נכתב בתביעה.
"דווקא מאחר שמדובר בארוע מעין 'השנה האזרחית החדשה', לו אני רוכש, כמו רבים, סנטימנט רב יותר משאר הימים, השתלשלות הארועים גם גרמה לי לעוגמת נפש בכך שהמועדון באפליה פסולה על רקע מיני כלפי וכלפי חברי". לאור זאת ביקש פיצוי בגובה 30 אלף שקל.

2 צפייה בגלריה
אריק מוגרמן
אריק מוגרמן
"עושים אפליה באופן ברור וגם לא מתביישים". אריק מוגרמן
(צילום: פרטי)

בכתב ההגנה טענה הנתבעת כי יש לדחות את התביעה על הסף מאחר שהוגשה שלא בתום לב ובהשמטת פרטים מהותיים. עוד טענה, כי התובע לא רכש כרטיסים באתר שזאת הדרך היחידה לרכישת כרטיסים. כמו כן טענה, כי האדם איתו שוחח התובע לא עבד במועדון באותה העת וכי מעולם לא עלה בדעתה להפלות בין מינים ושערי המועדון פתוחים לכלל האוכלוסייה.
במהלך הדיון הסכימו הצדדים על מתן פסק דין לא הנמקה. בפסק הדין קבעה רשמת בכירה, אסתי שחל, כי על המועדון לפצות את מוגרמן בסכום של 10,000 שקל. "אני שמח על פסק הדין", אמר מוגרמן, ראש מטה צעירים ברוח חדשה במוצקין, השבוע.
קראו עוד >>
"זה משפיל לעמוד במצב כזה, שנשים בנות גילי נכנסות למועדון ואני לא, רק בגלל שאני גבר. זאת תופעה שקיימת היום בשגרה במועדונים שהם מכניסים נשים בגיל אחד וגברים בגיל אחר, עושים אפליה באופן ברור וגם לא מתביישים במה שהם עושים".
ממועדון 'המרפסת' נמסר: "הנתבעת הופתעה לגלות כי קיבלה תביעה על סך 30 אלף שקל מהתובע אריק מוגרמן. זאת, למרות שלא רכש כרטיס למועדון דרך אתר האיוונטר ולא הגיע באותו היום כלל למועדון.
"הנתבעת מעולם לא הפלתה ולא עשתה "סלקציה" בין לקוחותיה כפי שנאמר. למרות כל זאת, הנתבעת החליטה להתפשר עם התובע ולשלם פיצוי של 10,000 שקל (פס"ד לפי 79 א') על מנת לחסוך זמן לצדדים ולבית המשפט ולא לפתוח בהליך ארוך ומיותר".
פורסם לראשונה: 08:05, 25.08.22