תושבים בקרית ביאליק מדווחים כי בשבועות האחרונים חלה עלייה במספרי התנים המשוטטים ליד בתיהם בחיפוש אחר מזון. התושבים מספרים כי התנים משוטטים בעיקר בשעות החשיכה, מייללים בקול חוזקה ומפריעים למנוחתם.
3 צפייה בגלריה
מטרד רעש בלילות
מטרד רעש בלילות
מטרד רעש בלילות
(צילום אילוסטרציה: canva)

לפני ימים אחדים, תושב ברחוב חיים בשכונת צור שלום, הצליח לתעד שני תנים יוצאים מאחד הבניינים, כשהם במנוסה לאורך הכביש. תושבת הרחוב סיפרה: "התנים מסתובבים בכל הרחובות הסמוכים. אני מתגוררת ברחוב אלונים ואני מתעוררת מהם בלילות, כשהם מייללים מתחת לחלון, אלו יללות שלא מאפשרות לישון, וזה רק הולך ומתחזק. יש תחושה שהם גם מתרבים וגם מתקרבים".

3 צפייה בגלריה
יוצאים לחפש מזון בחשיכה. תנים בקרית ביאליק, השבוע
יוצאים לחפש מזון בחשיכה. תנים בקרית ביאליק, השבוע
יוצאים לחפש מזון בחשיכה. תנים בקרית ביאליק, השבוע
(צילום: פרטי)

לאור ריבוי התלונות הוציאה עיריית קרית ביאליק דף מידע לתושבים לגבי הדרכים בהן ניתן למנוע התרבות או נוכחות של תנים.
תושב נוסף סיפר: "התנים מסתובבים בשכונת אפקה, ברחוב חיים, ובאזור בית העלמין, אתמול נתקלתי בתנים כשהם אוכלים מאוכל לחתולים בפינת האכלה מאולתרת, זה היה מפחיד ולא נעים, כי אין לך מושג איך חיית בר תתנהג כשהיא תפגוש בך. מעבר לזה יש בארץ, ובאזור הצפון לא מעט מקרים של כלבת, תמיד קיים החשש שתנים שידועים כחיה שמפיצה את המחלה, תסתובב בין תושבים ותנשך".
תושבת אחרת סיפרה: "התנים המשוטטים ברחובות מטילים אימה על חתולים, הם הרי חיה טורפת ויש עדויות לאזרחים שראו חתולים שנטרפו על ידי תנים, זה נורא".

3 צפייה בגלריה
יוצאים לחפש מזון בחשיכה. תנים בקרית ביאליק, השבוע
יוצאים לחפש מזון בחשיכה. תנים בקרית ביאליק, השבוע
תן משוטט ברחוב חיים, השבוע
(צילום: פרטי)

התושבים דיווחו, לטענתם, למוקד העירייה, אולם הבעיה נמשכת. ד"ר דוד דדיה, הווטרינר הרשותי, מסביר: "מגיעות אלינו תלונות רבות על תנים מתושבי קרית מוצקין, קרית ים וקרית ביאליק. האחראית על הטיפול בחיות הבר היא על רשות הטבע והגנים, ולשם כך הייתה אמורה להתקיים פגישה עימם ועם הרשות ולשם כך נאספו הנתונים על המצב כעת, אך הפגישה נדחתה והיא אמורה להתקיים בשבועיים הקרובים", אמר ד"ר דדיה.
"אך גם לרט"ג אין פתרון קסם, לרוב הם טוענים שהעלייה קשורה בסניטציה גרועה, אבל זה לא המצב בקריות ואנו גם הוצאנו הנחיה לתושבים לגבי סגירת פחים, חדרי האשפה ואי השארת אוכל לחתולים כדי להמעיט את נוכחות התנים שמחפשים אחר מקורות מזון ככל שאנחנו נכנסים לחודשי החורף. התנים היא חיה טורפת, ובעבר הייתה עדות לחתולים שנטרפו ואנו מודעים לכך. הריכוז שלהם מגיע למוצקין וקרית ים מאזור רפאל, שם יש ריכוז גבוה של תנים, ולקרית ביאליק הם באים מאזור מזרח העיר- מהשדות".
תושבים רבים חוששים מכלבת, אולם ד"ר דדיה מבקש להבהיר: "תמיד יש חשש לכלבת, אבל מתחילת השנה נמצאו שישה מקרי כלבת באזור הצפון ובעמק בית שאן, אף אחד מהמקרים לא הגיע לקריות למזלי. אנחנו מדי כשנה וחצי מפזרים על ידי הפקחים חיסונים כלבת אוראלים באזור בו נמצאים התנים, ובאזורים שאינם מיושבים, ובשנים האחרונות, לא היו אירועי כלבת בקריות כך נראה שזה מצליח.
"תושבים שפוגשים בתנים לא צריכים להיבהל כי התנים הם שמפחדים מתושבים. תן שהוא חולה כלבת לא יפחד מאנשים וירוץ לעברנו וינסה לנשוך, אבל כאמור אין טעם להיכנס לפאניקה כי אין עדות לכלבת בקריות".







ד"ר דדיה: "תן שהוא חולה כלבת לא יפחד מאנשים וירוץ לעברנו וינסה לנשוך"









יוצאים לחפש מזון בחשיכה. תנים בקרית ביאליק, השבוע | צילומים: פרטי