בני זוג מביר אל מכסור הגישו לבית משפט לתביעות קטנות בקריות תביעה על סך כ-37 אלף שקל נגד סניף rebar בקריון בגין התנהלות פסולה במהלכה קראה מנהלת הסניף, לטענתם, "ערבי מסריח" לאחר ויכוח בגין חיוב עסקה.
2 צפייה בגלריה
ריבר בקריון (למצולמים אין קשר לכתבה)
ריבר בקריון (למצולמים אין קשר לכתבה)
ריבר בקריון (למצולמים אין קשר לכתבה)
(צילום: פרטי)
מהתביעה עולה, כי ב-26 ביוני 2023, בשעה 16.00 הגיעו בני הזוג לסניף rebar בקיריון והזמינו, דרך המכשיר, 2 משקאות. הם רצו לשנות את הזמנה, פנו לעובד במקום, ששינה להם את ההזמנה וחייב אותם באמצעות כרטיס האשראי.
השניים לא קיבלו פתקית על העסקה והעירו לעובד על כך. העובד אישר את דבריהם ועדכן את מנהלת המשמרת שהעסקה אכן בוצעה. אך מנהלת המשמרת סירבה לתת את המשקאות בטענה שהעסקה לא בוצעה.
"אחראית המשמרת צרחה והשתוללה עלינו למרות שהוכח ששילמנו עבור ההזמנה, וטענה שאנו משקרים שהעיסקה לא חויבה, וכביכול מנסים לקבל משקה חינם בתרמית ולכן סירבה לתת לנו את המשקאות. במהלך הצעקות וההעלבות צרחה המנהלת כלפינו, בין היתר,”ערבי מסריח” והערות גזעניות שפגעו קשות ברגשותינו”.

2 צפייה בגלריה
כרטיס אשראי
כרטיס אשראי
כרטיס אשראי
(צילום אילוסטרציה: Pixabay)

בני הזוג פנו לחברת האשראי שאישרה להם, לטענתם, כי העסקה אכן בוצעה והסניף חייב את כרטיס האשראי שלהם. התובעים פנו לחברה שתחילה טענה שלא היה חיוב, אבל בהמשך הודתה שכן היה והבטיחו להשיב את הכסף, דבר שלא נעשה עד היום.
"לסיכום, אכן שילמנו עבור המשקאות, במקום לקבלם זכינו ליחס משפיל וגזעני. הם התבקשו להשיב לנו את כספי החיוב ועד היום לא קיבלנו כל זיכוי. אי לכך, הם נדרשים לפצות אותנו בגין עגמת נפש ו/או בגין הפליה במתן שירותים על רקע גזעי ודתי ו/או בגין השרות המזלזל והמשפיל שזכו לו בעל כורחם".
מרשת rebar נמסר: "התביעה טרם התקבלה ברשת ואף לא אצל הזכיין הספציפי, כשתתקבל נגיב בבית המשפט כמקובל. בכל מקרה, אנו מגנים כל סוג של אפליה ונמשיך להתייחס לכלל לקוחותינו ועובדינו ללא הבדל דת, גזע ומין, כפי שעשינו עד כה".