אבשלום זילברמן היה בן 24 כאשר נפצע קשה במהלך צניחה שהשתבשה במהלך שירותו במילואים, בשנת 95'. זמן קצר לאחר מכן התפרץ גידול סרטני בראשו, ומספר חודשים לאחר מכן הוא נפטר.
2 צפייה בגלריה
"אבשלום היה מודל החיקוי שלי". שרון זילברמן
"אבשלום היה מודל החיקוי שלי". שרון זילברמן
שרון זילברמן עם תמונת אחיו
(צילום: נחום סגל)
לפי שמונה שנים, 17 שנה לאחר פטירתו, הוכר כחלל צה"ל. ביום רביעי הקרוב תדליק לראשונה אמו, פרידה זילברמן (72) מקרית מוצקין, יחד עם נכדתה, משואה בטקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בצור שלום. "עבורנו זאת סגירת מעגל", אמר אחיו שרון (48).
במהלך שירותו הצבאי שירת זילברמן, הבכור מבין ארבעה אחים מקרית מוצקין, כצנחן בחטיבת הצנחנים. "הוא התחיל ללמוד במכללת תל חי ולעבוד ככתב ב'ערי המפרץ'. היתה לו חברה, והם כבר דיברו על חתונה", סיפר אחיו, רס"ב שרון זילברמן, סגן קצין יחידה בתחנת זבולון.
תאונה שהתרחשה במהלך המילואים שיבשה את התוכניות. "במשך כל השירות שלו הוא היה צנחן. הוא זומן לשירות מילואים פעיל, והם צנחו. רוח חזקה גררה אותם, ואבשלום קיבל חבטה בצידו הימני של הגוף ואיבד את ההכרה. הוא הובהל לבית חולים, ולאחר מכן התעורר. הוא לא היה אחד שמתלונן. יומיים לאחר מכן התחילו לו פרכוסים, והוא היה פורק את הכתפיים. לאחר כחודש לקחנו אותו לבית חולים, והתברר שהתפרץ לו גידול במוח. הוא עבר שני ניתוחים, אבל מצבו הידרדר".
2 צפייה בגלריה
"אבשלום היה מודל החיקוי שלי". שרון זילברמן
"אבשלום היה מודל החיקוי שלי". שרון זילברמן
מודל החיקוי שלי". שרון זילברמן עם תמונת אחיו הצנחן
(צילום: נחום סגל)
שמונה חודשים לאחר מכן נפטר אבשלום, בהיותו בן 26. "אבשלום גדול ממני בשלוש שנים, התחלנו יחד הליך גיוס למשטרה, הוא למג"ב ואני ליס"מ. זה היה החלום שלנו. חודשיים אחרי שהוא נפטר התגייסתי למשטרה, ואני פועל בדרך שלו, של סבלנות וסובלנות. הוא היה אמור להתגייס למג"ב זמן קצר לאחר שהתפרץ לו הגידול. היינו מאוד קרובים, הוא היה מודל החיקוי שלי".
כ17 שנה לאחר מותו הוכר זילברמן כחלל צה"ל. "בדוח הרפואי, הרופא כתב שהסרטן התפתח כתוצאה מהטראומה. אבל כשהוא היה בחיים, הוא לא רצה לתבוע את משרד הביטחון, אז לא עשינו דבר", מספר שרון.
"רק מספר שנים לאחר שהוא נפטר, אמא שלי הלכה לבית 'יד לבנים' וסיפרה להם את הסיפור. לפני שמונה שנים הוא הוכר כחלל צה"ל, זה היה מאוד חשוב להורים שלי. כשהם קיבלו את התשובה, אבא שלי קרא לכולנו וסיפר לנו. זאת היתה הפעם הראשונה בחיים שלי שראיתי אותו בוכה. הוא מאוד התרגש. השנה, אמי פרידה זילברמן הוזמנה יחד עם נכדתה להדליק משואה בבית העלמין הצבאי בצור שלום, בטקס יום הזיכרון. עבורנו זאת סגירת מעגל".