אם חד הורית, המתגוררת בקריות, זועמת על התנהלות מחלקת הרווחה בעיר שבה היא מתגוררת בעקבות סחבת ארוכה, לטענתה, בטיפול בבנה. "לפני כארבעה חודשים הגענו למצב של הידרדרות במצבו של בני, שאושפז במחלקה פסיכיאטרית לצורך חישוב מסלול מחדש. בטרם שוחררנו, הועברנו לטיפולה של עובדת סוציאלית מטעם מחלקת הרווחה בעיר, כדי לקבל המשך טיפול בקהילה עבורו. מדובר בשינוי המסגרת החינוכית לבני, כדי שתתאים למצבו החדש, התאמה של חונך, טיפול משפחתי ועוד".
2 צפייה בגלריה
בן 9 המתגורר בקריות ללא מסגרת. האם ובנה
בן 9 המתגורר בקריות ללא מסגרת. האם ובנה
בן 9 המתגורר בקריות נותר ללא מסגרת. האם ובנה
(צילום: פרטי)
אולם מאז חלפו ארבעה חודשים, בהם לא ניתן, לדברי האם, כל מענה: "חלפו חודשים רבים בטרם החלה מחלקת הרווחה לטפל בנו, וגם זה קרה לאחר בקשות חוזרות ונשנות, והרבה לחץ שהפעלנו על מנת לקבל את המגיע לנו. רק בשבוע שעבר מולאו הטפסים, וכבר נאמר לי שיש זמני המתנה ארוכים מאוד לקבלת הטיפול, ושאם אני רוצה חונך לבני, לו אנחנו זכאים, אצטרך לחפש בעצמי.
"במהלך הזמן הזה, מצבו של בני, במקום להשתפר, רק הולך ומידרדר, בגלל שלא קיבל טיפול הולם. בית הספר לא מתאים לו, ואין לנו כל סיוע בשעות אחר הצהריים, ובטח לא טיפול כמשפחה, זה זמן ארוך שפשוט מפרק אותנו".
האם החלה לברר גם אפשרות לשלב את בנה במסגרת חוץ ביתית. "המצב הפך בעייתי, ועלתה האופציה להעביר את בני למסגרת חוץ ביתית, אבל גם אז הובהר לי מטעם מחלקת הרווחה כי מדובר במעבר שיתבצע רק בתחילת שנת הלימודים הבאה, בעוד כשבעה חודשים, ועד אז אין לנו כל מענה.

2 צפייה בגלריה
בן 9 המתגורר בקריות ללא מסגרת
בן 9 המתגורר בקריות ללא מסגרת
"מצבו רק הולך ומידרדר". האם ובנה
(צילום: פרטי)

"כל הבית שלנו מתפרק, בגלל שבני לא מקבל את המענה המתאים, אני עסוקה רק בו, העבודה שלי נפגעת, הילדים האחרים לא מקבלים יחס, ומצבו רק הולך ומידרדר. אני מבקשת מהרווחה שתבין את הבהילות ותמצא מענה לבני, שזכאי לה על פי חוק".
ממחלקת הרווחה ברשות נמסר: "המשפחה מוכרת ומטופלת ברווחה במסגרות שונות. לאחר בדיקה, נמצא כי בעקבות אישפוז הילד נתגלו פערים משמעותיים בין הדיווח שנמסר ממשפחתו לבין מצבו וצרכיו בפועל. הילד נמצא בתהליך אבחון מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית), אשר בסיומו תיקבע המסגרת המתאימה לו ביותר.
לא ניתן להפנותו לטיפול ומסגרת ללא ידיעת מצבו המדויק. השמה למסגרת חוץ ביתית מתרחשת בתחילת שנת הלימודים, בחודש ספטמבר.
"הוצעו למשפחה מענים רבים לאורך כל שנות הטיפול, אך לצערנו לא הייתה התמדה מספקת בקבלת המענים, בכלל זה גם באירוע האשפוז המדובר. הוצע לאם טיפול משפחתי, טיפול פרטני ומסגרות נוספות - בכולן היא לא המשיכה להתמיד בצורה שמאפשרת טיפול מיטבי. אנו קוראים למשפחה לשוב ולהיעזר במענים הרבים המוצעים להם, שירותי אגף הרווחה זמינים ונגישים עבורם בכל עת".

קראו גם:

לנושא החונך: "העירייה פנתה למגוון חברות השמה בניסיון למצוא אדם מתאים, הוצע גם לאם לסייע באיתור עובד מתאים, עקב מצוקת כוח האדם הידועה בתחום החינוך המיוחד".