לאחר שהודיעו כי יפתחו על אף מגבלות הסגר, רוב החנויות במרכז ביג קריות, כולל הרשתות הגדולות בהן פוקס, דקטלון, רנואר, ללין וכו' פתחו את שעריהן הבוקר (ראשון).
1 צפייה בגלריה
ביג קריות
ביג קריות
קונים לא הורשו להיכנס לחנות. דקטלון ביג קריות
(צילום: אדי גל )
עם זאת, יצוין כי רוב בתי העסק לא הכניסו קונים לתוך החנויות אלא הוציאו החוצה שולחנות, לשם הביאו פריטים על פי בקשות הקונים. יצוין, כי בשעות הבוקר לא נרשמה התנפלות על החנויות ומספר מצומצם של לקוחות פקדו את המתחם.
עם היציאה החלקית מהסגר וביטול מגבלת 1,000 מטר, הציבור יכול לנסוע להיכן שהוא חפץ. במרכז ביג בצומת קרית אתא, על פי החלטה שפורסמה מראש, הוחלט כי יאפשרו לחנויות השונות לפתוח את שעריהן. ואכן בביג קריות, רוב החנויות, כולל של הרשתות הגדולות שבמתחם, החלו לשרת את הציבור.
חנויות בודדות נשארו סגורות, בהן החנות של נייקי, שבעבר ריכזה התעניינות רבה בעת פתיחתה. בנוסף היו פתוחות במתחם החנויות החיוניות, בהן חנויות החשמל, סופר פארם והסופרמרקט, כך שלמעשה הפתיחה הייתה כמעט מלאה.
גם המסעדות נפתחו לטייק אווי, והיו גם דוכנים ששירותו ישירות את הקהל, שאף נשאר לאכול במקום.
עינב, תושבת קרית חיים שהגיעה למרכז ביג: "בהתחלה מאוד התרגשתי להגיע למתחם ולראות את החנויות פתוחות, עד שהבנתי שאין כניסה אליהן. מאוד קשה לקנות מכנסיים מבלי למדוד אותם, ובכלל כל הכיף זה להסתובב בחנות בין כל הבגדים. פחות נעים לקנות מהשולחן שהציבו בכניסה לחנות".
למרות שפתיחת העסקים היא בניגוד להנחיות הממשלה, לא נראה אף שוטר בשטח מאז שעות הבוקר ועד לשעות הצהריים.
ברשת ביג טוענים, כי מתחם ביג בקריות יותר מ-80 אחוז מהחנויות נפתחו, בהן חנויות בגדים כמו גלי, פוקס, קרייזי ליין ונוספות. "תנועה מבוקרת והדרגתית של קונים במרכזי ביג שנפתחו הבוקר. אין עומסים חריגים ונשמרת ההקפדה על הנחיות הקורונה".
לכל העדכונים - חדשות הקריות
פורסם לראשונה: 14:54, 07.02.21