עיריית קרית ים השלימה את היערכותה למזג האוויר הסוער הצפוי עד ליום חמישי (18.2). בין היתר נמסר כי מחלקת הגינון פעלה לבדיקת עצים וגיזומם, המוקד העירוני תוגבר ויפעל לקבלת פניות התושבים, גם בשעות הלילה, והעירייה התקינה שלטים עם נתיבי מילוט לתושבים במקרה של צונאמי.
4 צפייה בגלריה
שלט חדש בקרית ים
שלט חדש בקרית ים
שלט חדש בקרית ים
(צילום: באדיבות עיריית קרית ים)
הבוקר (רביעי) גילו עובדי העירייה מספר מקרים חריגים, בהם נפילה של עמוד חשמל ברחוב התמר, שני שלטים שעפו מעוצמת הרוח וענפי עצים שקרסו ברחוב הנגב ושדרות ביאליק.
בעקבות הדיווחים על מזג האוויר הסוער הופעל בעיריית קרית ביאליק נוהל חירום. אתמול (שלישי) בערב נפל עץ ברחוב האפרסמון בשכונת הפרפר בעיר, למרבה המזל איש לא נפגע. תושבים דיווחו למוקד העירייה.
4 צפייה בגלריה
עץ קרס בביאליק
עץ קרס בביאליק
עץ קרס ברחוב האפרסמון בביאליק
(צילום: קורל אלימלך)
מנכ"ל העירייה, ליאור טרגן, הנחה את מחלקות העירייה להיערך לקראת הסופה הקרבה. במחלקת האחזקה העמידו בכוננות עובדים ורכבים, מחלקת הניקיון של העיר בדקת את ניקיון פתחי הניקוז בעיר על מנת למנוע חסימה בפתחי הניקוז ובעקבות כך הצפות. ומחלקת הגינון יצאה למבצע גיזום ענפים העומדים ליפול, ואף העמידה כוננים למתן סיוע מיידי במקרי הצורך.
4 צפייה בגלריה
היערכות למזג האוויר הסוער בקרית ביאליק
היערכות למזג האוויר הסוער בקרית ביאליק
עובדי אגף התפעול בהכנה לסופה במרכז הלוגיסטי בצור שלום
(צילום: באדיבות עיריית קרית ביאליק)
מעיריית קרית ביאליק נמסר, כי בשל כמות המשקעים הצפויה הוכנו המשאבות ונבדקה זמינותן, כדי שניתן יהיה להפעיל במידת הצורך, במיוחד לטובת שכונת ביאליק דרום, שהיא כידוע נמוכה מגובה פני הים.
במרכז הלוגיסטי באזור התעשייה של קרית ביאליק הוכן מראש שטח לצורכי התכנסות של צוותי הכוננות והמרכז הלוגיסטי שישמש כזרוע המקשרת בין המוקד העירוני לבין אגף התפעול.
4 צפייה בגלריה
עץ קרס בביאליק
עץ קרס בביאליק
נוהל חירום בביאליק
(צילום: קורל אלימלך)
גם עיריית קרית אתא דיווחה כי בוצעו סריקות נרחבות ופעולות מניעה, שכללו תחזוקה שוטפת וניקוי של כל מערכות הניקוז, מרזבים וקולטני הביוב ברחבי העיר על מנת לוודא זרימה ישירה של מי הגשמים.
במקביל, מחלקת הגינון ביצעה עבודות להסרת ענפים הנמצאים בקרבת קווי מתח וחוטי חשמל. כמו כן, נבדקו עמודי התאורה, מערכות הרמזורים, השילוט והמתקנים בגני המשחקים הציבוריים.
המוקד העירוני יתוגבר אף הוא על מנת לתת מענה יעיל וזמין לתושבי העיר 24 שעות ביממה.
עיריית קרית אתא קוראת לתושבי העיר לפעול לניקוי מרזבים וגגות, הסדרת מערכות הניקוז הפרטיות וחיזוק דודי שמש, עציצים ולוחות שעלולים להתנתק ולעוף כתוצאה ממשבי רוח חזקים. בנוסף, יש להימנע מהוצאת גזם ופסולת אחרת למדרכה בעת הגשמים בכדי למנוע סתימת קולטנים ולדווח למוקד העירוני 109 על כל מפגע מזג האוויר.
מעיריית קרית מוצקין נמסר, כי הרשות ערוכה בצוותי עבודה מתוגברים על מנת לספק מענה למפגעי מזג האוויר. במידה ונתקלתם בכאלה, דווחו למוקד העירוני בטלפון 04-8780900.
פורסם לראשונה: 11:52, 17.02.21