לא רק בחיפה: תושבי השכונות גבעת טל, גבעת רם וגבעת אלונים בקרית אתא סיפרו ל"ידיעות המפרץ" כי ראו בתקופה האחרונה חזירים ליד השכונה בשעות הערב. דיווחים הועברו ברשתות החברתיות ולפחות שישה תושבים סיפרו שנתקלו בחזירים בשכונה. יצוין, כי מדובר במקרים בודדים ולא בתופעה, כפי שהיא מוכרת בחיפה ובעבר גם בקרית טבעון.
2 צפייה בגלריה
חזירים בחיפה
חזירים בחיפה
חזירי בר בחיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
ש', תושב גבעת רם (שמו המלא שמור במערכת): "ירדתי במכונית מהגבעה לכיוון רחוב מנחם בגין, וראיתי שני חזירי בר גדול וקטן. הופתעתי, עד שבת לא נתקלתי בחזירי בר בתוך השכונה. רק אחר כך ראיתי שבפייסבוק השכונתי שלנו, עוד תושבים כתבו שראו חזירים בכביש. אף אחד לא רוצה להיתקל בשעת לילה בחזיר בר, ובטח שאף אחד לא רוצה שנהפוך להיות חיפה".
תושבת נוספת: "יצאתי להליכה יחד עם חברה בסוף השבוע האחרון, ואז הבחנו בשני חזירים בוגרים עוברים את הכביש. נבהלנו וחזרנו מהר הביתה. לפני כן לא נתקלנו בחזירי בר משוחררים, ומאז אני חוששת לעשות הליכה בשעות הערב".
כרמית אברג'ל, תושבת גבעת רם: "אחת מהתושבות שלחה בתחילת השבוע הודעה לכולם שיש מספר חזירים בכניסה לשכונה. אנשים נלחצים, אנחנו לא רגילים לחזירים בקריות, ולא רוצים גם להתרגל. מה עושים כדי מנת למנוע התפשטות רחבה יותר שלהם, מפחדים שנהפוך להיות חיפה 2".
2 צפייה בגלריה
יער קרית אתא
יער קרית אתא
יער קרית אתא הסמוך לגבעת רם
(צילום: איתי בן אליעזר)
תושבת אחרת הוסיפה: "יש לי בן משפחה שגר בכרמל, וכשאני צריכה ללכת אליו, אני חוששת בגלל החזירים. סביב הגבעות אצלנו יש הרבה שטחים פתוחים ויערות, ויש גם לא מעט גינות פרטיות. אני חוששת שהם יתרבו".
חברת המועצה הילה שלם, יו"ר האופוזיציה בקרית אתא, פנתה לראש העירייה יעקב פרץ בנושא וכתבה: "במוקד העירוני כבר התקבלו בשבועיים האחרונים מספר פניות של תושבים אשר נתקלו בחזירים בעת שהיוו סכנה לתנועה בכביש בדרך מנחם בגין, למשל", כתבה. "יש לפעול בהקדם האפשרי על מנת לעצור את התופעה, פן תתרחב ותצא מכלל שליטה. למען בריאות ובטיחות תושבי העיר אנו קוראים לך לפעול מיידית בנושא".
את המכתב שלחה גם לשרה להגנת הסביבה, לשר החקלאות ולמנהל אגף תפעול של העירייה, ערן מסס.
מעיריית קרית אתא נמסר: "לעירייה לא הגיעו תלונות על חזירי בר. אנו מבצעים פעולות שוטפות למעקב אחר חיות בר בשטחים הסמוכים לעיר. במידה ויהיו תלונות נדע לטפל בהן".
הוטרינר העירוני של העיר, לואיס מלר, בחר לא להגיב והסתפק בתגובת העירייה.
ד"ר דוד דדיה, הווטרינר הרשותי בקריות, סיפר: "אני מתגורר באזור הגבעות בקרית אתא, ופעם כשרצתי ביער ראיתי חזירי בר. אני לא מתפלא שתושבים מדווחים על חזירים באזור הגבעות, כי האזור סמוך ליערות וגם לשטחי שדות של הקיבוץ הסמוך.
"מה שמושך את החזירים אלו ריחות של מזון, תעסוקה ושעשועים באזורי המגורים. אם הם יתחילו להתרבות באזור השטחים הפתוחים ולא יהיה להם שם מספיק מזון, הם יתחילו לצאת לאזור שכונות המגורים לחפש מזון.
"אני לא חושב שיש כרגע מה לדאוג, אנחנו לא קרובים למה שקורה בחיפה, אבל בשביל למנוע התרחבות של התופעה על התושבים לדאוג לסגור פחים ולא להשאיר מזון בחוץ, כי החזירים נמשכים לריחות האלו".