מתפללים לשלומה: הנערה שנפצעה במתחם הסנפלינג בבית קשת כשנפלה מגובה רב, החלה להגיב היום (שלישי ופקחה לרגע את עיניה בבית החולים רמב"ם לאחר שלושה ימים שהייתה בהם מורדמת ומונשמת. אמה, כרמית: "הרופאים הפסיקו את חומרי ההרדמה ואגם הגיבה לפקודות. ביקשו ממנה לפתוח עין, אז היא פתחה וסגרה בחזרה, וגם ללחוץ יד, היא לחצה פעם אחת".
2 צפייה בגלריה
אגם קורן
אגם קורן
אגם קורן במסלול הסנפלינג במערת קשת
(צילום: באדיבות המשפחה)
כזכור, הנערה אגם קורן בת ה-14 מקרית ביאליק נפצעה קשה בשבת האחרונה, לאחר שסיימה סנפלינג במערת קשת ועלתה בשביל לכיוון הוריה שהמתינו לה במעלה ההר, אך מסיבה שאינה ברורה נפלה אל תחתית ההר מגובה רב ונפצעה קשה.
בגלל הקושי בהגעה אל המקום היא חולצה בסיוע של לוחמי 669 ויחידת החילוץ של צה"ל, ופנתה במסוק לבית החולים רמב"ם כשהיא במצב קשה. קורן אושפזה במחלקת טיפול נמרץ ילדים כשהיא מורדמת ומונשמת ועברה ניתוח ראש.
רק כעת, בשעות האחרונות, החליטו הרופאים להפסיק לאגם את חומרי ההרדמה. אביה, גיל קורן הסביר: "הרופאים החליטו זאת על סמך סימני התאוששות שהראתה אגם, ומספיק זמן שעבר מן הניתוח ראש שעברה.
2 צפייה בגלריה
אגם קורן בעת הסנפלינג
אגם קורן בעת הסנפלינג
אגם קורן בעת הסנפלינג
(צילום: באדיבות המשפחה)
"לשמחת כולם, אגם החלה להראות סימני התאוששות", אמרה בהתרגשות למיינט קריות אמה, כרמית: "אנחנו מאמינים שהיא תשתקם, אבל זה ייקח זמן. לאט לאט היא תחזור לעצמה".
קורן, תלמידת כיתה ח' באורט דפנה בקרית ביאליק, יצאה לטיול משפחתי עם הוריה וזוג חברים נוספים באזור מערת בית קשת. כשראתה את המטיילים בסנפלינג ביקשה מהוריה לגלוש גם.
האם כרמית, שלא זזה ממיטת בתה, נזכרת הערב (שלישי) ברגע האסון: "ראינו את אגם בסנפלינג, היא הייתה אמיצה ולא פחדה, והיא החלה לגלוש למטה כשאנחנו מוחאים לה כפיים. כשהיא סיימה היא הייתה צריכה לעלות אלינו במסלול הליכה ברגל שלוקח זמן, אבל לקח זמן והיא לא הגיעה.
"דאגנו קצת, אבל הרגיעו אותנו. חשבנו שהיא סתם מתעכבת. עד שבעלי התחיל לחפש אותה ופתאום, ראה מה שראה, הוא התקשר ואמר לי היא שוכבת שם למטה והיא לא זזה, צרח ובכה".
האב, גיל סיפר: "עליתי וירדתי מספר פעמים ולפתע אני רואה אנשים שמסתכלים למטה, מתחת להר ואומרים: 'יש שם ילד או ילדה', הסתכלתי למטה להר וראיתי אותה מתחת להר. זה היה מראה קשה מאוד גם אם זה ילד זר, עוד יותר כשמדובר בבת שלך".
פורסם לראשונה: 20:57, 15.12.20