יריק סטונובסקי, בן 29, תושב קרית ביאליק, עבר תאונת דרכים קלה בדרך לעבודתו והחל לסבול מכאבים במקומות שונים בגופו. כל הבדיקות שעבר היו תקינות, אבל הכאבים לא פסקו וגם טיפול במרפאת כאב לא סייע לו. עו"ד לידור פוגל זיהתה כי הוא סובל מתסמונת "פיברומיאלגיה", ולאחר שאובחן כסובל ממחלה נדירה, זכה לפיצוי מוגדל מהביטוח הלאומי ומחברת הביטוח בסך כ-600 אלף שקל.
3 צפייה בגלריה
יריק סטונובסקי מקרית ביאליק סובל ממחלה נדירה
יריק סטונובסקי מקרית ביאליק סובל ממחלה נדירה
סובל ממחלה נדירה. יריק סטונובסקי
(צילום: פרטי)
בשיחה למיינט קריות שיחזר סטונובסקי את שעבר עליו: "הכאבים פשוט בלתי נסבלים. יכולתי לצאת לעבודה או לטיול עם חברים ופתאום בקושי יכולתי לזוז. מפוצץ כאבים, בידיים, בגב, בידיים, בראש. אחרי 100 מטר הליכה הייתי מרגיש כמו פצוע. לא הבנתי למה השרירים תפוסים.
"היו ימים שהייתי שוכב במיטה וצועק לאלוהים שיעשה שהכאב יעבור. מנסה לקום לשירותים או להכין לי משהו לאכול ולא מסוגל. זה הגביר יותר את הדיכאון והחרדות. הרגשתי שהרופאים חושבים שאני משקר ולא מתייחסים ברצינות, עד שהגעתי לעו"ד פוגל, שאמרה שהייתה לה לקוחה עם סימפטומים דומים ומצאו אצלה את התסמונת הנוראית הזו".

קראו עוד:

בעקבות עצתה של עו"ד פוגל, פנה יריק לראומטולוג שאכן איבחן כי הוא סובל מתסמונת "פיברומיאלגיה", הפוגעת באופן קשה בתפקודיות. תסמונת "שקופה", שאין כל בדיקה אובייקטיבית שיכולה להוכיח קיומה כגון MRI, רנטגן וכו’.

3 צפייה בגלריה
יריק סטונובסקי מקרית ביאליק סובל ממחלה נדירה
יריק סטונובסקי מקרית ביאליק סובל ממחלה נדירה
"הרגשתי שהרופאים חושבים שאני משקר". יריק סטונובסקי
(צילום: פרטי)

לדברי עו"ד פוגל, עד לפני מספר שנים "תסמונות פיברומיאלגיה" לא נלקחו ברצינות הראויה והיו רופאים שפקפקו בקיומה. בשנים האחרונות המודעות לתסמונת הולכת וגוברת ומיום 1.3.22 נכנסה לתוקף תקנה של המוסד לביטוח לאומי, שמעגנת בחוק את התסמונת וקובעת מדרג של נכויות שיקבעו בהתאם לחומרתה.
מאחר שהתאונה שבה היה מעורב יריק היתה בדרכו לעבודה, הגישו עורכי הדין תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי ולאחר מאבק עיקש להוכחת התסמונת, הכיר המוסד לביטוח לאומי בכך שהתובע סובל מפיברומיאלגיה.

3 צפייה בגלריה
עו"ד לידור פוגל
עו"ד לידור פוגל
עו"ד לידור פוגל
(צילום: קרנית יהב)

כתוצאה מהתאונה קיבל סטונובסקי מענקים בסך כולל של 201,283 שקל. בהמשך, ו פיצוי נוסף בסך של 373,197 שקל מחברת הביטוח של הרכב הפוגע.
עדיין סובל מכאבים?
סטונובסקי: "כן, ניסיתי כל מיני טיפולים אצל ראומטולוג, אבל זה לא עזר. כיום אני בטיפול פסיכיאטרי, בעזרתו אני מקווה ללמוד לחיות עם המחלה הזו ולהבין שזה לא סוף העולם".