בעוד שברוב סניפי רשתות המזון הגדולות באזור הקריות קיימות קופות נכים, ברשת 'אושר עד' אין קופה כזו ונכים נאלצים להמתין בתור הרגיל. בדיקת מיינט קריות העלתה כי אמנם אין חוק שמחייב להפעיל קופה כזו, אבל בכל מרכול אשר "מכבד את עצמו" קיימת קופה שנועדה לתת שירות ללקוחות בעלי מוגבלויות.
2 צפייה בגלריה
סניף אושר עד בקרית ביאליק
סניף אושר עד בקרית ביאליק
סניף אושר עד בקרית ביאליק
(צילום: נחום סגל)
בסוף השבוע שעבר ביקר תושב הקריות, נכה בשיעור 100 אחוז, בסניף 'אושר עד' בקרית ביאליק, שהיה באותה עת עמוס בלקוחות. להפתעתו, גילה כי אין תור נפרד עבור לקוחות שרוכשים עד 10 מוצרים וגם אין קופת הנכים.
יצוין, כי קיימת אבחנה בין קופה נגישה שלא נועדה לקצר המתנה לנכים אלא מאפשרת שירות לנכים על כיסאות גלגלים, לבין קופת נכים הקיימת ברוב רשתות המזון לאדם עם מוגבלות, כולל הצבת שילוט גדול וברור המכווין לקופה זו, ולרוב משולבת עם קניית עד 10 פריטים.

קראו עוד:

תושב הקריות (שמו שמור במערכת): "ראיתי שהסניף מפוצץ עם תורי המתנה ארוכים. קשה לי לעמוד בתור ארוך זמן רב וחיפשתי את השלט שמכווין לקופת נכים או עבור לקוחות שקונים מעט מוצרים, אבל לא מצאתי. האחראית בקופה הראשית אמרה לי לגשת לקופה הראשונה או שנייה. אבל שתי הקופות הללו היו רגילות, עם תור רגיל, ואנשים עם עגלות מלאות".

2 צפייה בגלריה
סניף 'אושר עד' בקרית ביאליק
סניף 'אושר עד' בקרית ביאליק
אין סימון לקופת נכים. סניף 'אושר עד' בקרית ביאליק
(צילום: פרטי)

ד"ר רויטל סבירסקי, מנהלת נגישות ישראל צפון, ציינה בשיחה למיינט קריות, כי היא מודעת לבעיה הקיימת באושר עד. "ברוב המקומות יש יחס אנושי וייעדו לנכים קופות שבהן ההמתנה קצרה יותר, אבל זה תלוי ברצונם הטוב של בעלי הרשת. בהשקעה לא גדולה אפשר להקל על ציבור הנכים".
מרשת 'אושר עד' נמסר: "החוק איננו מחייב קיומן של קופות מהירות לנכים או בכלל. אדם בעל מגבלת נגישות – יכול לעשות שימוש בקופות הנגישות. אדם נכה שיש לו פטור מעמידה בתור – יקבל שירות בכל קופה לפני כל לקוח אחר. הסניף עבר לאחרונה שיפוץ נרחב, כולל בקו הקופות. היה צורך להסיר באופן זמני את השילוט שהוצב על הקופות הנגישות. אנו שמחים לעדכן כי הוצב השילוט החסר".