בית משפט השלום בקריות שיחרר היום (שני) בתנאים מגבילים תושב קרית ביאליק בן 67, אשר בדירתו נמצאו 83 ק"ג של חומר חשוד כמריחואנה. החשוד הודה בגידול הסמים, אך ציין כי עשה זאת לשימוש עצמי, עקב כאבים מהם הוא סובל.
1 צפייה בגלריה
מעבדת הסמים בקרית ביאליק
מעבדת הסמים בקרית ביאליק
מעבדת הסמים בקרית ביאליק
(צילום: דוברות המשטרה)
בלשי תחנת זבולון הגיעו לביתו של החשוד, ברחוב העצמאות בקרית ביאליק, ביום ראשון השבוע, כשהם מצוידים בצו חיפוש. בתוך הדירה מצאו שתילי מריחואנה במשקל כולל של 83.5 ק"ג של חומר חשוד כסם מריחואנה, בשלושה חדרים שונים. במקום גם נתפס ציוד לגידול הסמים. בבקשת המעצר ייחסה המשטרה לחשוד חשדות של גידול, יצור והכנת סמים, ייצוא יבוא מסחר בסמים מסוכנים ונטילת חשמל ומים בגניבה.
היום (שני) הובא החשוד לדיון בהארכת מעצרו, במהלכו טען נציג המשטרה כי החשוד שיתף פעולה עם השוטרים, לא שמר על זכות השתיקה וקשר עצמו לגידול הסמים, תוך שהוא טוען שזה היה לשימוש עצמי.

מעבדת סמים נחשפה בקרית ביאליק
(צילום: דוברות המשטרה)


סניגירו של החשוד, עו"ד שלומי מלכה, טען בדיון כי מדובר באדם בן 67 בביתו נמצא חומר חשוד כסם. לדברי עו"ד מלכה, המשקל אותו ציין נציג המשטרה הוא ברוטו וכמות הסם נטו היא קטנה יותר. הוא הוסיף כי החשוד לא היה בביתו בעת פשיטת המשטרה ומיהר לחזור הביתה למסור גרסה.

קראו עוד:

עו"ד מלכה ציין כי החשוד סובל מזה שנים ממכאובים וכבר בשבוע הבא מתואם לו ניתוח. "החשוד סובל מבעיות כרוניות במעיים, כאבי עיניים וכל חטאו היה בגידול קנאביס לצורך מזור למכאוביו". לדברי עו"ד מלכה, אין כל אינדיקציה שהחשוד עסק בסחר בסמים וביקש לשחררו בערבות.
השופט בן ציון ברגר קבע בהחלטתו כי קיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו. עם זאת, קבע השופט כי אפשר לקדם את החקירה גם מבלי שהחשוד יהיה במעצר. לאור זאת הוא קבע כי החשוד ישהה במעצר בית של 7 ימים בבית ביתו בקרית אתא ויהיה בפיקוח בנו. כן נדרש החשוד והמפקחים להפקיד ערבויות בסך כולל של 9,000 שקל.
פורסם לראשונה: 14:06, 27.11.23