תושבת קרית ים (66) הגישה תביעה בסך 20 אלף שקל בבית המשפט לתביעות קטנות בקריות נגד עיריית קרית ים. לטענתה, במשך שנים היא חויבה על שטח דירה הגדול בכ-55 מ"ר מגודל הדירה שלה בפועל, כפי שקבע מודד מטעם העירייה.
1 צפייה בגלריה
קשישה
קשישה
ביקשה מהעירייה להחזיר לה את ההפרשים בגין הגבייה העודפת
(אילוסטרציה: freepik)
קראו עוד >>
לאחר שפנתה לעירייה, הוחזר לה ההפרש רק עבור השנה האחרונה. "התחושה שלי היא שבגלל שמדובר בשכונה בה גרים אנשים ממעמד הביניים, שרגילים לשלם מיסים, הפכו אותם לסוג של כספומט בעיני הרשות", כתבה.
התביעה הוגשה השבוע בבית משפט לתביעות קטנות בקריות על ידי תושבת העיר, אלמנה בת 66. לטענת התובעת, במשך שנים שילמו היא ובעלה, בעודו בחיים, 3,600 שקל עבור ארנונה לשנה, על דירה בגודל 111 מ"ר, אשר נקבעו על ידי מודד של העירייה בשנת 2012.
בשנת 2021 גילתה להפתעתה כי היא מחויבת בארנונה בגין שטח של 166 מ"ר - 7,500 שקל לשנה.
בעקבות זאת פנתה התושבת לעירייה וביקשה הסבר על הפער של 55 מ"ר שהתווסף לחשבון הארנונה שלה. זאת, לדבריה, לאחר החלטת המהנדס מחודש ינואר 2021 שקבע כי גודל הדירה הינו 111 מ"ר, כפי שנקבע קודם.
לאחר מספר שבועות היא קיבלה מהעירייה זיכוי עבור ההפרש, אולם רק עבור שנת 2021, בעוד שהיא מחויבת על שטח גדול יותר כבר משנת 2018.
לפיכך ביקשה מבית המשפט להורות לעירייה להחזיר לה את ההפרשים בגין הגבייה העודפת גם עבור שנים קודמות, בתוספת פיצוי על עוגמת נפש ואגרת בית המשפט.
מעיריית קרית ים נמסר: "טרם התקבלה התביעה".