חודשים יולי אוגוסט הם הקשים והאינטנסיביים ביותר עבור המצילים בחופי ישראל. עשרות אלפי ילדים פוקדים את החופים ורוצים רק דבר אחד, לעשות חיים. הקפדה על כללים לא ממש נמצאת בראש סדר העדיפויות שלהם.
8 צפייה בגלריה
חוף קרית ים
חוף קרית ים
חוף קרית ים
(צילום: פרטי)
ליעד בר (36), סגן מנהל תחנת ימית בחוף קרית ים, משמש כבר חמש שנים מציל, ונמנה עם המצילים הוותיקים. בחופש הגדול, כל יום עבורו הוא כמו יום שבת. בשיחה ל-mynet קריות הוא מספר על העבודה בחודשי הקיץ: "עונת הרחצה נמשכת שישה חודשים, בין החודשים מאי עד לאוקטובר, אבל בחופשת הקיץ כל יום הוא כמו שבת מבחינת כמות האנשים שמגיעים לחוף, רובם ילדים.
"החבר'ה הצעירים הם לא קלים, לא תמיד מקשיבים, נכנסים למים עמוקים וגם אוהבים לתפוס מקום הרחק מהחופים המוכרזים, שם הם נכנסים לים במקומות אסורים לרחצה, בלי מציל. לפני כמה שנים הייתה חבורה כזו, חמישה ילדים נסחפו לעומק ולא הצליחו לחזור. אני ועוד מציל רצנו 400 מטר, והצלחנו להוציא אותם, אבל זה היה מסוכן. אז כשהם בצד, לפעמים שולחים להם פיקוח, לפעמים מציל הולך ומזהיר אותם שרחצה ללא מציל מסוכנת. בחוף, הם די רגועים. גם אנחנו היינו פעם ילדים ואהבנו לבוא לחוף".
8 צפייה בגלריה
ליעד בר
ליעד בר
"אי אפשר לצאת למנוחה כשהחוף עמוס בילדים". המציל ליעד בר בחוף ימית
(צילום: אלעד גרשגורן)
מהן השעות העמוסות?
"בשעות הצהריים, מהבוקר עד 14.00 באים המבוגרים, אלו שמקשיבים להוראות, תענוג איתם. ב-14.00 מגיעים הצעירים, ואז הכל משתנה. זה מחייב אותנו להיות כל הזמן בערנות שיא. יש לנו שעה ביום מנוחה, אי אפשר לצאת למנוחה כשהחוף עמוס בילדים. אחרי הרבה שנים בתפקיד, זה כבר חלק מאיתנו. אבל בסך הכל, לא נורא. קצת בלאגן, אבל העיקר שהקיץ יעבור בשלום".
יש הטוענים שקשה למצוא שלווה בחוף מוכרז, כי כל הזמן יש צעקות של מצילים.
"אני מבין את הטענות, אבל עדיף שנצעק מאשר שאנשים יטבעו בזמן שהם מחפשים שקט בחופים לא מוכרזים".
המדוזות הגיעו מוקדם מהצפוי?
"המדוזות פקדו השנה את החופים בתחילת מאי. למזלנו, יחד עם החופש הגדול מגיעה עונת המדוזות, וזה מקטין את מספר המבקרים בחופים. כאילו יש תזמון: חופש=מדוזות. השנה יחסית רגוע, עד לשעה עשר בבוקר כמעט ואין מדוזות, ואז, כשמתחילה הרוח, המדוזות באות, חלקן נפלטות אל החופים ומהוות מטרד מעצבן. מדי יום אנחנו, המצילים, מטפלים בכ-15 מקרים של צריבת מדוזה ועקיצות באמצעות חומץ ומריחת תכשיר לכוויות, הפועל לקירור האזור ומניעת זיהומו".
8 צפייה בגלריה
מדוזות
מדוזות
המדוזות הגיעו מוקדם מהצפוי
(צילום: פרטי)

סיור חופים

חזרתה של הקורונה לחיינו, לפחות חלקית, שינתה עבור לא מעט משפחות מהאזור את תוכניות הקיץ. רבים מחשבים מסלול מחדש, והשאלה היא האם לבלות את הקיץ, עם הילדים הלא מחוסנים, על חוף נפלא באיי יוון, עם לא מעט סיכונים לחזור הביתה לבידוד, או שמא חופשה בבית, אולי פחות אקזוטית אבל הרבה יותר בטוחה.
האופציה השנייה מעלה את האפשרות שבחופש הגדול, בחום יולי אוגוסט, יותר ויותר ילדים, בני נוער ומשפחות יפקדו את חופי הקריות, ייהנו משמש, חול וים תיכון בלי צורך בטיסה, מיליון בדיקות לפני ואחרי ואפשרות של הדבקה ובידוד.
אז מה מציעים חופי הרחצה בקריות למבקרים בהם, בחופש הגדול? יצאנו לסיור, והנה התוצאות.

חוף אלמוגים, קרית ים

שעות הפעילות: 8.00-19.00.
חנייה: לא סלולה, בתשלום.
נגישות לנכים: יש סככה נגישה לנכים, יש אפשרות להגיע עד לקו הים בסיוע אנשי החוף.
שירותי חוף: שירותים לנשים, גברים ונכים. אין מקלחות.
עזרה ראשונה: יש.
מזנון: אין.

חוף זבולון, קרית ים

8 צפייה בגלריה
חוף אמיגוס, קרית ים
חוף אמיגוס, קרית ים
חוף אמיגוס, קרית ים
(צילום: פרטי)
שעות הפעילות: 8.00-19.00.
חנייה: סלולה, רחבה, בתשלום.
נגישות לנכים: יש סככה מונגשת, אפשרות להגיע לקו החוף.
שירותי חוף: שירותי נשים, שירותי גברים ושירותים מותאמים לנכים. יש מלחתות עם מקלחות לגברים ולנשים.
עזרה ראשונה: יש חובש בחוף.
8 צפייה בגלריה
סככה מונגשת בחוף קרית ים
סככה מונגשת בחוף קרית ים
סככה מונגשת בחוף זבולון
(צילום: באדיבות העירייה)
† מזנון: אמיגוס בר. מחירים לדוגמה: סלט יווני 58 שקל, פיצה מרגריטה 39 שקל, אמיגוס בורגר 64, ארוחת ילדים (המבורגר, שניצלונים בתוספת צ'יפס, פיצה עם כוס ברד) 39 שקל, טוסט צהובה 43 שקל, טוסט מוקרם 54 שקל, שתייה קלה בין 5 שקלים ועד ל־17 שקל, בירה מהחבית בין 24 שקל ל-32 שקל, בירות בפחית 14-28 שקל.

חוף ימית, קרית ים

8 צפייה בגלריה
החוף של ז'קי, חוף ימית
החוף של ז'קי, חוף ימית
החוף של ז'קי, חוף ימית
(צילום: פרטי)
שעות הפעילות: 8.00-19.00.
חנייה: לא סלולה, ללא תשלום.
נגישות: יש סככה מונגשת, יש אפשרות להגיע לקו החוף.
שירותי חוף: שירותי גברים, נשים ומותאמים לנכים. אין מקלחות.
עזרה ראשונה: יש חובש בחוף.
מזנון: ז'קי חוף ימית. מחירים לדוגמה: ארוחת בוקר זוגית 119 שקל, שקשוקה 39 שקל, כריך חביתה 42 שקל, פיצת השף עם 2 תוספות 45 שקל, סלט יווני 65 שקל, המבורגר שחיתות 59 שקל, ארוחת ילדים (שניצל, שניצלונים, נקניקיות, עם ציפס סלט ירקות ופיתה) 42 שקל, טוסט גבינה 49 שקל, שתייה קלה בין 10 ל-15 שקל, בירה בפחית 20-30 שקל, בירה מהחבית 24-30 שקל.
אירועי הקיץ בקרית ים החלו השבוע תחת הכתובת BLACKMOON SHOW עם דינו, גל מלכה, ועוד. העירייה מתכננת בחודשי הקיץ פעילות רצופה בחוף המרכזי, חוף זבולון: בימי שני וחמישי יוקמו בחוף מתחמי נוער: פלייסטיישן, מוזיקה, פעילויות ועוד. מדי שישי בבוקר יוגה בחוף. בימי רביעי ריקודי עם החל מ-18:30 ובמהלך חודש אוגוסט, פעם בשבוע תתקיים הופעה. את הקיץ מתכננים לסיים עם שתי הופעות ענק, של מאור אדרי ועדן בן זקן.

חוף נאות, קרית חיים

8 צפייה בגלריה
חוף בלנגה, קרית חיים
חוף בלנגה, קרית חיים
חוף בלנגה, קרית חיים
(צילום: נחום סגל)
שעות הפעילות: 8.00-19.00.
חנייה: סלולה, ללא תשלום.
נגישות לנכים: יש סככות מונגשות, יש אפשרות להגיע לקו הים.
שירותי חוף: שירותי גברים, שירותי נשים ושירותים מותאמים לנכים. שתי מלתחות לנשים ולגברים, עם מקלחות.
עזרה ראשונה: יש חובש בחוף.
8 צפייה בגלריה
חוף נאות קרית חיים
חוף נאות קרית חיים
חוף נאות, קרית חיים
(צילום: נחום סגל)
מזנון: 2 מזנונים בחוף נאות:
חוף בלנגה. מחירים לדוגמה: ארוחת בוקר זוגית 106 שקל, שקשוקה קלאסית 49 שקל, טוסט איטלקי 49 שקל, סלט יווני 58 שקל, המבורגר 64 שקל, אבטיח קר 35 שקל, בירה מהחבית בין 25 שקל ל-29 שקל, שתייה קלה 10-28 שקל.
חוף בלאוז: ארוחת בוקר זוגית 128 שקל, סלט יווני 62 שקל, סלט טוסט 76 שקל, מנת שניצלונים לילדים, 45 שקל, כריך חביתה 42 שקל, כריך גבינה 48 שקל, אבטיח 35 שקלים, פלטה מטוגנים 78 שקלים, בירות מהחבית 22-32 שקל, בירות בבקבוק 18-29 שקל, שתייה קלה 10-14 שקל.
פעילויות קיץ בחוף נאות: בימי רביעי ייערכו בחוף קרית חיים הרקדות זומבה עם רוית כהן, ובימי שלישי טאי צ'י עם המורה המוסמך בועז ליננברג.
פורסם לראשונה: 07:59, 02.07.21