המאבק בקורונה: במהלך השבוע האחרון חולקו בקרית ביאליק 24 דוחות קנס בגין אי עטית מסכה בהתאם להנחיות ו-28 דוחות אזהרה. כמו כן ניתן דוח למסעדה בסך 5,000 שקל בה שהו יותר מ-40 סועדים. בקרית מוצקין ניתנו 25 דוחות קנס בגין אי עטית מסכה ו-50 דוחות אזהרה.
3 צפייה בגלריה
דוחות בקרית מוצקין
דוחות בקרית מוצקין
משטר הקורונה בקרית מוצקין
(צילום: נחום סגל)
יצוין, כי הנתונים עד אתמול (רביעי) כוללים את נתוני סוף השבוע האחרון. בשאר הקריות, בהן אין יחידות של שיטור עירוני, תחנת זבולון מבצעת אכיפה של תקנות הקורונה.
על פי ההנחיות, מותרת התקהלות של 20 איש בלבד ובמסעדה שבה נרשם הדוח שהו מעל לכפול. במקום שהו שלושה רופאים ובעת רשימת הדוח טענו בפני השוטרים והפקחים כי בכלל אין מגיפת קורונה וכי היא המצאה של התקשורת. כאמור, בעלי המסעדה קיבל דוח בסך 5,000 שקל.
3 צפייה בגלריה
דוחות בקרית מוצקין
דוחות בקרית מוצקין
סיור בבתי עסק בשדרות גושן
(צילום: נחום סגל)
בימים חמים אלו, רוב האנשים שנתפסים בחוץ ללא מסכה טוענים שחם להם והם מקבלים הסבר מפורט מהשוטרים והפקחים העירוניים שיש לעטות מסכה בכל תנאי מזג האוויר. גם התירוץ 'לא ידעתי שאני צריך לעטות מסכה כשאין לידי אנשים', כבר לא תופס.
3 צפייה בגלריה
דוחות בקרית מוצקין
דוחות בקרית מוצקין
דוחות אזהרה בבתי קפה
(צילום: נחום סגל)
במוצקין נתפס השבוע נער בן 17 ללא מסכה. שוטר ופקח ניגשו אליו והוא שלף מצלמה והחל לצלם אותם נותנים לו דוח. בהמשך, הוא איים עליהם שאם לא יבטלו לו את הדוח הוא יעשה להם שיימינג ברשתות החברתיות ויטען כי הם הורידו אותו מהבית על מנת לרשום לו דוח בחוץ.
השוטרים הודיעו לנער כי הכל מצולם במצלמת הגוף שלהם ועצרו אותו על עבירת איומים. הם לקחו אותו לתחנת זבולון שם הוא נחקר באזהרה ולאחר מכן שוחרר בערבות.
השבוע החלו לאכוף את החוק החדש, לפיו גובה הקנס בגין אי עטיית מסכה גדל מ-200 ל-500 שקל. בשל כך במשטרה וביחידות השיטור העירוני נותנים לעת עתה, קודם כל אזהרה ולאחר לאחר מכן דוח. אזהרה פירושה שפרטי המוזהר (שם ומספר תעודת זהות) מוזנים למחשב במקום ובפעם השנייה כשהמוזהר ייתפס, השוטר יראה את פרטיו במערכת המחשוב המשטרתית והוא יקבל קנס.
פורסם לראשונה: 14:56, 16.07.20