בני זוג מקרית אתא הגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות תביעה על סך 10,000 שקל נגד חברת ישראייר, בטענה שחייבה אותם לעשות בשדה התעופה דרכון חדש, למרות שהישן היה תקין לחלוטין. בשל העיכוב בהוצאת דרכון הם גם נאלצו לצאת בטיסה אחרת, תוך גרימת עוגמת נפש והוצאות מיותרות.
2 צפייה בגלריה
דיילת הקרקע סירבה לאפשר לתובעים לעלות למטוס
דיילת הקרקע סירבה לאפשר לתובעים לעלות למטוס
דיילת הקרקע סירבה לאפשר לתובעים לעלות למטוס
(צילום: shutterstock)
בני הזוג הזמינו טיסה לבטומי בינואר השנה. הם הגיעו 4 שעות לפני מועד הטיסה, והגישו לפקידה את הדרכונים שלהם. בתביעה הם טוענים: "היה שם דף קצת מקומט. ביקשתי מהפקידה שתיזהר, בגלל הדף המקומט. שעם דרכון זה היינו יומיים לפני כן באתונה. היא אמרה שצריך אישור של המנהל, ושלחה אותי לסוף הדלפק".
לטענת התובעים, המנהל בדק את הדרכון ואמר להם שהכל בסדר. הם חזרו לתור וקיבלו כרטיסי עלייה למטוס, עברו את הגייט, אבל בדרך למטוס השיגה אותם אותה דיילת קרקע, וסירבה לאפשר להם לעלות למטוס. לטענתם, איש הביטחון שהיה במקום אמר להם שמבחינתו אין בעיה עם הדרכון.

2 צפייה בגלריה
הדרכון נפסל
הדרכון נפסל
הדרכון שנפסל
(צילום: פרטי)

"הפקידה עשתה 'דווקא' ודרשה לעשות דרכון חדש. כל נוסעי הטיסה צעקו, 'יש לו כרטיס עלייה למטוס, תנו לו לעלות'. היא עמדה על כך שנעשה דרכון חדש, למרות שהדרכון היה תקין".
לדברי התובעים, מנהלת שהגיעה למקום אף הבטיחה כי המטוס יחכה. פקידה אחרת ליוותה אותם לעשות דרכון חדש. "פקידת משרד הפנים דרשה 1,173 שקל, כי לטענתה הדרכון היה מושחת. לאחר שסיפרנו לה מה קרה, הציעה לנו לתבוע".
למרות ההבטחה המטוס ימתין לא המתין והמריא. "החלו צעקות, המנהלת רצתה להוציא אותנו מהטרמינל, ואף הביאה משטרה. רק לאחר זמן מה באה נציגת ישראייר ושמעה את השתלשלות העניינים, והבטיחה לבדוק".
בסופו של דבר, הוצע להם לעלות לטיסה אחרת, לעיר אחרת בגיאורגיה, ומשם לעבור על חשבונם לבטומי. החברה סירבה לממן העברות ואוכל עבור אותו יום. "גבו מאיתנו 250 דולר, שש שעות נסיעה מטיביליסי. כל הלילה נסענו, שלג, קור אימים. נגרם לנו עוול, עוגמת נפש והוצאות מיותרות".

קראו גם:

בני הזוג מבקשים שבית המשפט יחייב את ישראייר בתשלום ההוצאות המיותרות שהיו להם ועל ימי המחלה, סך הכל 10,000 שקל.
מישראייר נמסר כי הנושא בטיפול משפטי.
פורסם לראשונה: 08:13, 16.02.23