תושב נהריה הגיש תביעה בסך 27,690 שקל לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות נגד חברת טורנדו, יצרנית המזגנים, בעקבות טיפול לא סביר במזגן מיני מרכזי חדש שהותקן בדירה בבעלותו.
2 צפייה בגלריה
מזגן מזגנים
מזגן מזגנים
התקלה חזרה. טכנאי מזגנים
(צילום: canva)
התובע השכיר את הדירה למשפחת מפונים משלומי, וב-5 לאוגוסט 2024 הודיעו לו השוכרים כי יש תקלה במזגן. לאחר מכן, פנה התובע לחברת טורנדו, אך רק ב-11 לאוגוסט, כשישה ימים אחרי, הגיע טכנאי מהחברה לטפל בתקלה. אלא ש-11 ימים לאחר מכן, התקלה חזרה על עצמה. התובע הזמין טכנאי נוסף, שהגיע ב-26 באוגוסט, ותיקן את התקלה, אך גם הפעם, רק יומיים לאחר מכן, התקלה חזרה.

קראו עוד:

הדיירים מצאו עצמם ללא מזגן שוב בעיצומו של חום אוגוסט הכבד, והתובע, למרות תחנוניו, לא קיבל מענה מהיר. ביקור נוסף של טכנאי נקבע ל-5 לספטמבר, אך גם הפעם הטכנאי לא הגיע, והביקור נדחה ל-10 לספטמבר. לאחר הביקור הזה, קבע הטכנאי כי לא ניתן לתקן את המערכת ויש להחליף את היחידה החיצונית, אך החלפתה לא התאפשרה עד שהחלקים היו זמינים רק חודש לאחר מכן.

2 צפייה בגלריה
טכנאי מזגנים
טכנאי מזגנים
התובע התקין על חשבונו שלושה מזגנים חלופיים. טכנאי מזגנים
(צילום: freepik)

בינתיים, התובע התקין על חשבונו שלושה מזגנים חלופיים, מזגן נייד ומאוור, בעלות כוללת של 17,690 שקל. בסופו של דבר, רק ב-6 באוקטובר הגיעו טכנאי להחליף את היחידה החיצונית, אך גם אז התברר כי יש צורך בהיערכות לוגיסטית מיוחדת, וההחלפה בוצעה רק ב-21 בנובמבר.
בשל כל העיכובים, העוגמת הנפש וההוצאות הנוספות שנאלץ לשלם, התובע תבע את חברת טורנדו בסכום של 27,690 שקל, כולל עלויות ההתקנה של המזגנים החלופיים ופיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לו ולדיירי הדירה.
טרם הוגש כתב הגנה.
מחברת טורנדו לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.
פורסם לראשונה: 08:16, 04.03.25