הצמתים בקרית ים הם המסוכנים ביותר באזור הקריות ובעשור האחרון נפגעו בתאונות בצמתים בעיר 714 אנשים - כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק.
3 צפייה בגלריה
תאונה בשדרות ירושלים
תאונה בשדרות ירושלים
תאונה בשדרות ירושלים
(צילום: כיבוי אש)
מעיון בנתונים עולה כי במקום השני נמצאת קרית אתא, עם 683 נפגעים בצמתים, אחריה קרית מוצקין עם 198 נפגעים, ובקרית ביאליק 149 נפגעים.
בטבלה ההרוגים התמונה שונה, כאשר בקרית ביאליק היו באותה תקופה 2 הרוגים בתאונות בצומת, בקרית מוצקין וקרית אתא הרוג אחד בכל עיר ובקרית ים לא היו הרוגים באותה תקופה בתאונות בצומת.
3 צפייה בגלריה
 תאונה בשדרות ירושלים פינת סאלד בקרית ים
 תאונה בשדרות ירושלים פינת סאלד בקרית ים
תאונה בשדרות ירושלים פינת סאלד בקרית ים
(צילום: כבאות והצלה חיפה)
יצוין, כי העובדה שבקרית ים הכי הרבה אנשים נפגעו בתאונות בצומת אינה מפתיעה: בסקר שפורסם לפני כחצי שנה ידי אור ירוק התברר כי אחד הצמתים בעיר, בפינת שדרות ירושלים וצה"ל, הוא בין עשרת הצמתים הכי מסוכנים בארץ, ועוד שלושה צמתים בעיר, ירושלים ז'בוטינסקי, ירושלים משה שרת וירושלים הגליל מוגדרים כאדומים עם כמות גדולה של נפגעים. במשך שנתיים בלבד נפגעו בצמתים אלו 115 אנשים.
3 צפייה בגלריה
רכב התהפך בצומת צבר
רכב התהפך בצומת צבר
רכב התהפך בצומת צבר
(צילום: פרטי)
צומת אדום נוסף בקריות - בקרית אתא, בהצטלבות דרך יצחק רבין ודרך מנחם בגין, שם נפגעו 30 אנשים במשך שנתיים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדי שנה נהרגים עשרות בני אדם ונפגעים אלפים בתאונות דרכים בצמתים עירוניים. התאונות הללו אינן גורל משמים, ובביצוע של מספר פעולות פשוטות וזולות ניתן לצמצם את מספר הנפגעים ולהציל חיי אדם. המספרים הגבוהים מחייבים את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואת הרשויות המקומיות לטפל בצמתים המסוכנים בהקדם האפשרי.
"הצמתים האדומים והמסוכנים שבהם מתרחשות תאונות רבות ידועים ומוכרים ונדרש לטפל בהם באופן מיידי כדי להפוך אותם לבטוחים. הטיפול כולל התקנת רמזורים או הצבת מעגלי תנועה וכן הגברה של האכיפה המשטרתית והתקנת מצלמות רמזור בולטות וגלויות שירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום ולסכן את החיים של כולנו".
פורסם לראשונה: 12:36, 19.01.22