חצי שנה חלפה מאז הטרגדיה הקשה שפקדה את איציק ומירי אלקובי, לאחר שאיבדו את בנם היחיד אושר בתאונה עצמית מחרידה. בסוף השבוע האחרון חנכו הוריו אנדרטה לזכרו בטיילת שמעון פרס בעיר, בדיוק במקום שבו התרחשה התאונה, וליד פינת ישיבה.
3 צפייה בגלריה
אושר אלקובי
אושר אלקובי
האנדרטה לזכרו של אושר אלקובי ז"ל
(צילום: באדיבות עיריית ביאליק)
האם מירי מספרת: "אושר לא נהרג במקום, הוא התרסק עם האופניים שלו והמוח שלו פשוט נפגע קשה ולמעשה היה לו מוות מוחי. הכניסו אותו לניתוח וניסו להציל את חייו, אבל לא היה שום דבר לעשות. היינו מוכנים לעשות הכל, אבל הרופאים הבהירו לנו שהמצב הוא בלתי הפיך".

תרומת איברים

באותה העת עמדו הוריו בפני שאלה קשה: "שאלו אותנו אם אנחנו מוכנים לתרום את אבריו, זו החלטה שצריך לקבל ברגעים קשים קשים, וזו לא הייתה החלטה פשוטה כי זה לא שאושר היה חתום על כרטיס תרומת איברים ואז ברור שנתרום. אבל המחשבה שאושר ימשיך לחיות באנשים אחרים ויום אחד מישהו ייכנס הביתה עם איבר של אושר ויגיד תודה, גרמה לנו להסכים".
הוריו תרמו את ליבו של אושר, את שתי כליותיו ואת הכבד: "לאחרונה אחד המושתלים יצר איתנו קשר וביקש להודות לנו על התרומה. אחרי שאושר נפטר גילנו כמה נתינה הייתה בו, וברור לנו שאם היינו שואלים אותו לגבי תרומת איברים, הוא היה אומר לנו שעשינו טוב".
3 צפייה בגלריה
אושר אלקובי
אושר אלקובי
"ילד של אהבה, כשמו האושר שלנו". אושר אלקובי ז"ל
(צילום: מירב בן שושן)
מירי ואיציק נישאו כרווקים במהלך שנות ה-40 שלהם, לאחר מספר שנים נולד אושר, שהיה נער מלא שמחת חיים וחלומות, אהב בעלי חיים וחלם להיות וטרינר, אמור היה להתגייס בקיץ האחרון לצה"ל: "היה בילד הזה המון אהבה, הוא אהב את החיים ואהב לעשות בהם את הכי טוב, החברים הכי טובים, הבילויים הכי טובים, הלבוש הכי טוב. היה ילד של אהבה, מאוד כיבד אותנו והיה כשמו האושר שלנו. כל יום עולים הזיכרונות, בכל פעם שמדברים עליו עולות הדמעות מחדש".
3 צפייה בגלריה
אושר אלקובי ז"ל
אושר אלקובי ז"ל
אהב בעלי חיים וחלם להיות וטרינר. אושר אלקובי ז"ל
(צילום: מתוך האינסטגרם)
"הרעיון עלה ביחד עם העירייה. אנחנו פנינו בבקשה לעשות אנדרטה במקום עם אופניו שעליהם מצא את מותו", סיפרה האם, "וראש העיר נענה לבקשתנו ברגישות. חשוב לנו דרך האנדרטה להעביר שני מסרים.
"האחד הוא עבור ילדים ובני נוער שידאגו לחבוש קסדות ולנסוע בזהירות, הן מצילות חיים. שהצעירים יבינו כמה סבל עוברים הורים שנאלצים להיפרד מהילד שלהם. המסר השני הוא לתרום ולעשות למען הזולת, גם במותו של אושר הוא הציל אחרים בתרומת איבריו. כשאנו מביטים באנדרטה הזו אנו מתרגשים מאוד, זה מעצים ומחזק".
בעקבות חניכת האנדרטה, כתב ראש עיריית ביאליק אלי דוקורסקי: "הלב דואב כל פעם שנקטף פרח טרם זמנו. אני פונה לכל בני הנוער והילדים: סעו בזהירות, באחריות והשתמשו בקסדה בעת רכיבה על אופניים".
לאחרונה פנתה האם מירי אל קובי גזית, מנהל האזור ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בבקשה לסייע לה בחיבור לצעירים המפתחים פטנטים שונים: "יש לי רעיון לנסות וליצור איזה שהוא פטנט שצעירים לא יוכלו להניע את האופניים החשמליים שלהם, עד שלא יחבשו קסדה. בנוסף קובי הציע לי ליזום הרצאות שלי על הסיפור של האושר כדי להסביר לצעירים את החשיבות של נהיגה בטוחה".
פורסם לראשונה: 10:08, 28.12.20