ליליה לודמר (55) מקרית ביאליק, המואשמת בדקירת בעלה שוחררה היום (יום שלישי) ממעצר. היא תועבר למוסד גמילה מאלכוהול ונאסר עליה לצאת מהמוסד עד תום המשפט נגדה. שופט המחוזי ניצן סילמן אשר הורה על שחרורה סקר בהחלטתו את נסיבות חייה הקשים של לודמר והתמודדותה עם קשיי ההשתלבות בארץ.
1 צפייה בגלריה
תושבת ביאליק נעצרה
תושבת ביאליק נעצרה
זירת האירוע
(צילום ארכיון: שולי נאור זוארץ)
לודמר מואשמת בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה. בני הזוג התגוררו ברחוב אשל ועל פי כתב האישום, בתאריך 17.5.20, בשעות הבוקר, יצא הבעל לעבודה בעוד שאשתו נשארה בבית ושתתה אלכוהול. בשעות הצהריים, כאשר חזר הביתה, שהתה אשתו בחצר, ללא כל סיבה, נכנסה לבית, לקחה מספרים ודקרה את בעלה. הבעל פונה לבית החולים עם חתך בצוואר ושני חתכים בשורש כף היד ועם דקירה במצח ודקירה באוזן, הוא אושפז במשך שלושה ימים לטיפול רפואי ושוחרר.
יחד עם כתב האישום, הגישה התביעה בקשה למעצרה של הנאשמת עד תום ההליכים נגדה ואילו סנגורה עו"ד קובי מרגלוביץ', ביקש לשחררה בתנאים מגבילים.
טרם קבלת ההחלטה בעניין המשך מעצרה של לודמר, היא נשלחה לקבלת תסקיר מבחן וקצין המבחן אשר אשר בדק אותה המליץ לבית המשפט לשקול את שילובה בהליך טיפולי לגמילה מאלכוהול. השופט סילמן קיבל את המלצת שרות המבחן ובהחלטתו ציין: "ראשית, במקרים המבוססים על עבירות עם רקע של שימוש באלכוהול, לשרות המבחן מומחיות בבחינת המסוכנות. שנית שרות המבחן התרשם כי הנאשמת במעצר נמצאת במצב נפשי לא פשוט. שלישית מדובר בנאשמת ללא עבר פלילי, בעלת משפחה נורמטיבית. האירוע הנו יוצא דופן בחומרתו אך גם בחריגותו בנוף חייה".
לודמר שוחררה בהפקדת בערבות עצמית ובערבות של ילדיה שאחראים על כך שתשמור על תנאי מעצר בית מלא במוסד הגמילה.