ביום שני השבוע, ארבעה ימים לפני פתיחת עונת הרחצה בחופי הקריות, עמדה אונייה גדולה מול חוף קרית חיים, כמדי אביב בשנים האחרונות, שייעודה הזרמת חול באופן מלאכותי לעבר החופים ההולכים ונעלמים של הקריות. באותה עת האונייה שבתה מפעילות, אבל לצופה מהצד בכרסום החופים המדאיג, עבודתה נראית לא ממש יעילה, כמעט כמו למלא את הים עם דלי. כמה עשרות אלפי קוב חול מוזרמים מדי אביב לחוף, ומדי חורף הים, בשל שינוי משטר הזרמים במפרץ חיפה ועקב בניית הנמל החדש, נוגס בחופים מחדש.
6 צפייה בגלריה
חוף נאות בקרית חיים
חוף נאות בקרית חיים
חוף נאות בקרית חיים
(צילום: גיל נחושתן)
רצועת החוף של הקריות, בין חוף נאות בקרית חיים ועד לחוף אלמוגים (הבתולה) בקרית ים, משתרעת על פני 3.1 ק"מ, אבל למעשה מתוכה נשארה רק רצועה של 0.7 ק"מ, בין חוף זבולון בקרית ים לחוף הבתולה, שהוא רחב ידיים ושלם יחסית, כפי שכל חופי הקריות היו לפני עשור. יתר החופים, למרות הזרמת החול, הולכים ונעלמים מדי חורף, קצת מתמלאים בקיץ וחוזר חלילה.
היום (שישי) יפתחו עיריות קרית ים וחיפה את עונת הרחצה, יאיישו את מגדלי המצילים מחדש ויניפו דגל מעל לשש תחנות הפרוסות לאורך הרצועה. מה התחדש השנה, אם בכלל? עד כמה החופים מוכנים לפתיחה החגיגית?
עיריית קרית ים צבעה מחדש את הסככות ואת מגדלי ההצלה. בני נוער וציירים מקומיים עיטרו את גדרות המגדלים בציורים מעניינים. שירותים וליקויים משנים קודמות תוקנו. העונה יתקיימו הופעות, פסטיבל אביב, ירידים והרקדות. גם הקיץ, העירייה תפעיל שלושה חופים מוכרזים.

חוף אלמוגים (הבתולה)

החוף הצפוני ביותר ברצועת החוף הקרייתית. חוף קטן יחסית, די פנוי ברוב ימות השנה. ליד רצועת החוף המוכרזת משתרע עוד חוף בתולי, עד למכון רפאל, רחב ידיים, כפי שכבר לא ניתן למצוא בקריות.
6 צפייה בגלריה
חוף הבתולה בקרית ים
חוף הבתולה בקרית ים
חוף הבתולה בקרית ים
(צילום: י"א)
שירותי חוף: שירותים נגישים, מגדל מציל וחדר חובש. בטיילת שליד החוף חידשו השבוע את פינות הישיבה שנסדקו בשנים האחרונות וכעת מוקמות מחדש. החוף נגיש.
הסעדה: בחוף הוצב בשנה שעברה food track חדש, ובמקום נסללה רחבה גדולה שתקלוט את באי הקיוסק החדש, והוצבו שמשיות למבקרים.
חנייה: בימים אלו סוללת העירייה את מגרש החנייה רחב הידיים בכניסה לחוף, ולא נראה שעד ליום שישי העבודה במקום תסתיים. בעבר הושמעה ביקורת על כך שהעירייה גובה תשלום, כבר שנתיים, עבור חניית כורכר, אז השנה כבר תהיה חנייה סלולה, עם תשלום.

חוף זבולון

6 צפייה בגלריה
חוף זבולון בקרית ים
חוף זבולון בקרית ים
חוף זבולון בקרית ים
(צילום: גיל נחושתן)
החוף המרכזי של העיר, עמוס מאוד גם בימי חול ובמיוחד בשבתות.
שירותים: מגדל הצלה, שירותים, מקלחות, חדר חובש ואפילו נקודת משטרה. השירותים עברו שיפוץ והם נגישים. החוף נגיש.
הסעדה: בחוף מסעדה גדולה, חלק ממנה על החוף ממש. סככות, שמשיות, כיסאות נוח.
חנייה: רחבת חנייה סלולה גדולה, החנייה במקום בתשלום. גם הרחובות מסביב לחוף הים מסומנים בכחול לבן, כך שאין אפשרות להתחמק מתשלום חנייה עבור ביקור בחוף.
מרכז לפעילות ספורט ימי: במקום פועל מרכז כזה, בכל ימות השנה, בצפון חוף זבולון.

חוף ימית

חוף ימית, הקטן מבין חופיה של קרית ים, וגם הצר ביותר. ביום שני השבוע סוכת המציל נשקה לקו המים, והסככות היו מרחק גל אחד מהצפה. חוף שממש הולך ונעלם. באמצע השבוע החוף לא עמוס במיוחד, בשבתות בין עמוס לעמוס מאוד. במקום נבנתה בשנה שעברה טיילת עם מסלול יפה לאורך החוף, פינות ישיבה מוצללות, מסלולי הליכה להולכי רגל ורוכבי אופניים וגישה נוחה לחוף.
6 צפייה בגלריה
חוף ימית בקרית ים
חוף ימית בקרית ים
חוף ימית בקרית ים
(צילום: גיל נחושתן)
שירותים: מגדל הצלה, סככות, שירותים וחדר חובש. החוף נגיש.
הסעדה: חוף ימית הוא למעשה מסעדה שיש לה גם חוף. במקום יש מסעדה גדולה מאוד, חלקה מקורה וחלקה מוצללת באמצעות שמשיות. במקום כיסאות נוח ושולחנות.
חנייה: מגרש חנייה גדול, לא סלול וללא תשלום.
6 צפייה בגלריה
פעילות "הגל שלי" בקרית ים
פעילות "הגל שלי" בקרית ים
פעילות "הגל שלי" בקרית ים
(צילום: אדיר מתן אוזן)

חוף נאות, קרית חיים

חוף נאות המיתולוגי, שאורכו 350 מטר, הוא אחד החופים המוכרים ביותר בקריות, המשמש גם ספורטאים רבים, שפוקדים אותו בהמוניהם כבר משעות הבוקר המוקדמות. יש בו יש רצועה למשחק כדורשת וכדורעף חופים, מגרש מטקות, רחבת גלגליות ומתקני כושר ומתח. יש בו שלושה מבני שירותים, שלושה מבני מקלחות ושלוש תחנות הצלה. בחלקו הצפוני ישנו גם חוף מופרד לטובת האוכלוסייה החרדית והדתית, ובו שעות מוגדרות לנשים ולגברים. החוף יהיה פתוח לציבור המתרחצים עד 24 באוקטובר.
6 צפייה בגלריה
חוף נאות בקרית חיים
חוף נאות בקרית חיים
חוף נאות בקרית חיים
(צילום: גיל נחושתן)
בחודשים האחרונים ביצעו עובדי אגף החופים של עיריית חיפה עבודות תחזוקה, שדרוג ופיתוח, אשר במסגרתן טופלו נזקי החורף. כמו כן רועננו וחודשו סככות ההצללה, תאי המלתחות, השירותים, תחנות ההצלה ועוד. המצילים והפקחים עברו ריענון והכשרה ולרשות מערך ההצלה הועמד ציוד קשר והצלה, הכולל בין היתר אופנועי ים שיוצבו בחוף נאות.
בשנים האחרונות מתרחשת תופעה מדאיגה של גריעת חול מחוף נאות, והשבוע, מגדלי ההצלה היו בתוך הים. אמנם מתבצע תהליך של הזרמת חול, אבל קשה לראות את החוף חוזר לימי הזוהר שלו, מבחינת רוחב רצועת החוף.
שירותים: שלושה מגדלי הצלה, אחד מהם לחוף הנפרד עבור הציבור הדתי. יש שלושה מתחמים של שירותים, מלתחה, חדר חובש. החוף נגיש.
הסעדה: בחוף פועלים שני מזנונים ותיקים ומוכרים, בלנגה וחוף בלוז. בלנגה עובר בימים אלו מתיחת פנים, והרחבה המרכזית שלו מרוצפת מחדש. החוף נחשב למוסד קרייתי מיתולוגי, ומקום התכנסות של פרלמנטים קבועים, לרוב של יוצאי מקומות עבודה. יש בו כיסאות על החוף, בשני בתי הקפה, שמשיות ושולחנות.
חנייה: שתי חניות צמודות לחוף קרית חיים, שמספיקים לקלוט את כל הבאים בימי חול. בשבתות, בשעות הצהריים, משימה מאוד קשה למצוא חנייה בחוף קרית חיים. למרות "איומים" שהושמעו בעבר, החנייה בחוף עדיין ללא תשלום.
ספורט ימי: בתפר בין קרית ים לקרית חיים, בצד של קרית חיים, נפתח לפני שנה מרכז חדש לספורט ימי והוא פעיל גם בשנה.
פורסם לראשונה: 08:13, 08.04.22