היום (שישי) יובא למנוחות יצחק נאה (86), תושב קרית ביאליק, שנפטר אמש (חמישי) בבית החולים רמב"ם לאחר שנדבק בקורונה מזן דלתא, על אף שחוסן פעמיים. אשתו, רחל נאה (85), מאושפזת אף היא במצב בינוני עד קשה, באותה המחלקה.
4 צפייה בגלריה
יצחק נאה
יצחק נאה
"החלטתי שאני עוזב הכל ועובר לגור איתם". הנכד אושרי בבית סבו וסבתו
(צילום: באדיבות המשפחה)
"ראיתי איך בסגר הראשון הם היו כל כך בודדים וכולם התרחקו מהם", סיפר הנכד אושרי אביב (28), שעזב לפני שנה את מקום מגוריו במרכז הארץ, וחזר להתגורר יחד עם סבו וסבתו בביאליק.
"בזמן הלימודים הייתי מגיע במיוחד לבקר אותם, ואז החלטתי שאני עוזב הכל ועובר לגור איתם. אמנם בשלוש השנים האחרונות למדתי מינהל עסקים בהרצליה, אבל בשנים שלפני כן, תמיד גרתי עם סבא וסבתא שלי. בית ההורים שלי ממוקם קרוב, ובכל זאת כנכד בחרתי בשנים הבוגרות לגור איתם. פשוט כי אהבתי אותם ולא רציתי לראות אותם מזדקנים לבד. כשהגיעה הקורונה היה לי ברור שאין מצב שהם לבד, סיימתי את הלימודים מהזום, וראיתי כמה זה משפיע עליהם לטובה. סבא היה מאושר וגם אני. זה היה המעט שיכולתי לעשות למענם בתקופה הזו" .
4 צפייה בגלריה
יצחק נאה
יצחק נאה
"ההידרדרות הייתה מהירה". יצחק נאה ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
בתו של נאה, מגי ארביב ואמו של אושרי, סיפרה: "אבא שלי עלה לבד מטורקיה, שירת בחייל הים, ולאחר מכן עבד כ-35 שנים בבנק לאומי בעכו, בהמשך גם מונה לסגן מנהל הבנק. הוא פרש לפנסיה מוקדמת ומאז הוא פשוט גידל את הנכדים. הילדים שלי גדלו על ברכיו. אושרי מצא נושאי שיחה משותפים עם אבא שלי על כלכלה ועל שוק ההון. הם פשוט היו חברים טובים ומאוד מחוברים".

המצב הידרדר במהירות

לפני שבועיים התלונן נאה כי הוא אינו חש בטוב. הבת מגי: "ראינו כי אבא לא מרגיש טוב ויצרנו קשר עם קופת החולים, והם השאירו לו מרשם לאנטיביוטיקה. הוא נטל את התרופה, אבל מצבו הרפואי רק הלך והידרדר. ביום רביעי שעבר לקחנו אותו לרפואה דחופה בביאליק, והוא אובחן עם דלקת ריאות ונשלח לאשפוז על מנת שיקבל סטרואידים. ברמב"ם מיד חיברו אותו להנשמה. לפנות בוקר הגיעה התשובה של בדיקת הקורונה - אבא שלי חולה בנגיף מזן דלתא.
4 צפייה בגלריה
יצחק נאה
יצחק נאה
בני המשפחה המורחבת בבית הסבא והסבתא
(צילום: באדיבות המשפחה)
"אבא הועבר למחלקת קורונה סגורה ואנחנו הלכנו להיבדק. כולם יצאו שליליים מלבד אמא שלי. כשהגיעה התשובה שלה, מיד הזמנו לה אמבולנס, כי היא סובלת ממחלות רקע, והם שכבו באותה מחלקה חדר ליד חדר". את סבתא רחל, אושרי חיסן בעצמו בקופת החולים של כללית בקרית ים, במסגרת שירות מילואים שעשה כחובש.
"אני זוכר שבאחד הלילות קמתי וראיתי את סבא ממש משתעל", שיתף בכאב אושרי. "הוא אמר לי 'אני לא יודע מה יש לי' וזה שבר לי את הלב לראות אותו במצב הזה. כבר אז חשדתי שאולי הוא נדבק בקורונה, אבל עד היום אנחנו לא יודעים איך הוא נדבק. אני והמטפל שלו האצנו בסבא ללכת לבדיקה נוספת, וכשהוא אושפז בבית החולים, הוא ממש הודה לנו על זה".
4 צפייה בגלריה
יצחק נאה ונכדו אושרי ארביב
יצחק נאה ונכדו אושרי ארביב
"זה שבר לי את הלב לראות אותו במצב הזה". יצחק נאה ז"ל ונכדו אושרי ארביב
(צילום: פרטי)
מאוחר יותר חזר אושרי לבית סבו וסבתו: "זו הייתה שעת לילה וראיתי את סבתא שלי יושבת לבד על הספה, והיא הייתה נראית לי במצב לא טוב. הזעקתי את אמא שלי, ובתוך זמן קצר קיבלנו את התשובה שגם היא חולת בנגיף. הזמנו לה אמבולנס ופינינו אותה לבית החולים".
במהלך השבוע האחרון הגיעו כל בני המשפחה לבקר את הסבא והסבתא בבית החולים. מגי: "מיגנו אותנו מכף רגל ועד ראש כדי שנוכל לבקר את אבא שלי, ראינו איך מצבו הלך והידרדר. בשבת הוא התקשר אלי וביקש לשתות 'פאנטה'. נסעתי ושמתי לו בפתח המחלקה, והצוות הרפואי העביר לו. מאז שאושפז נתנו לי להיכנס אליו מספר פעמים. אתמול ראיתי אותו יחד עם אחיי בפעם האחרונה, מצבו היה קשה. הוא היה מחובר להנשמה עם מורפיום אבל הגיב לנו, לחץ את היד והתאמץ לפתוח את העיניים, עשינו שיחת וידאו לכל הנכדים שיראו את סבא שלהם".
יום לפני כן הגיע אושרי לבקר: "הקשר שלי עם סבא היה קשר קרוב, הרגשנו אחד את השני. יש לי את ההורים שלי שהם אבא ואמא, ויש לי את ההורים הנוספים שהם סבא וסבתא. יום לפני שכולם הגיעו להיפרד, הגעתי למחלקה יחד עם אמא שלי, אז הוא עוד יכול היה לתפקד ואמר לנו שהוא מקווה שכל יהיה בסדר. צילמתי אותו מדבר בווידאו, אני מסתכל על זה וזה פשוט 'הורג'.
"כשנפרדנו הוא אמר לנו: 'אני אוהב אתכם'. אחרי הרבה לילות שאני לא מצליח להירדם בעקבות המצב, קיבלתי אתמול בבוקר שיחה מאמא שלי, ישר הבנתי שמשהו רע קרה, והיא הודיעה לי שסבא שלי, החבר הכי טוב שלי, נפטר. למרות שהיינו מוכנים לאור מצבו, וגם סבא ידע והרגיש, זו בשורה שקשה לקבל, הוא כבר חסר לי כל כך".
אתמול בבוקר, בשעה 7:40 נפטר נאה במחלקת הקורונה ברמב"ם. מגי: "ההידרדרות הייתה מהירה, כמו קפיצת בנג'י. אמא שלי שהייתה מאושפזת לידו מאוד חששה לראות אותו במצב לא טוב במשך כל הימים האלו".
בשל מצבה המליצו הרופאים להמתין ולא לספר לה על פטירתו של בעלה. אושרי: "נכנסו אליה, כדי לעשות לה קצת טוב, והיא שאלה מה עם סבא. לא יכולנו להסתיר את הדמעות זה היה בלתי נשלט, ואמרנו לה 'יהיה בסדר', והיא אמרה טוב בעצבות, אולי כבר הרגישה".
הלווייתו של יצחק נאה תתקיים היום (שישי) בבית העלמין 'אפק' צור שלום, בשעה 12:00 בצהריים.
פורסם לראשונה: 11:25, 09.07.21