מדובר בבנייה במגרש רק בשכונה, בשטח 9 דונם אותה מקדמת מספר חברות בנייה: משכנות בראל, סלע בינוי והשקעות, צור טאוור בנייה בע"מ.
2 צפייה בגלריה
שכונת נאות אפק
שכונת נאות אפק
שכונת נאות אפק
(הדמיה: באדיבות עיריית קרת ביאליק)
על פי התוכנית המאושרת לאותו תא שטח, ניתן היה לבנות במקום בניינים בני 23 קומות ובסך הכל 267 יחידות דיור ועוד 5 יחידות בהקלה, סך הכל 272 יחידות דיור. יוזמות התוכנית החדשה מבקשות שבמקום ייבנו בניינים בני 27 קומות ו־312 יחידות דיור, תוספת של 40 יחידות דיור בפרויקט.
במקביל הציעו היזמים להקטין את שטח הממוצע של הדירות, מ-120 מ"ר ל-103 מ"ר. במקביל, מוצע שבמקום ייבנו מרפסות גדולות, בגודל ממוצע של 18 מ"ר. התוכנית המקורית לא פורט גודל הממוצע של המרפסות, אך היזמים ציינו כי מדובר בהגדלת שטח המרפסות.
יצוין, כי לשכונת אפק אושרה עוד בשנת 2012 תוכנית כוללת לבניית 3,500 יחידות דיור חדשות.

2 צפייה בגלריה
שכונת נאות אפק
שכונת נאות אפק
שכונת נאות אפק
(צילום באדיבות העירייה)

בהחלטת הוועדה נאמר: "לאחר שהוועדה שמעה את עורכי התוכנית, היזמים וכן עמדת הרשות המקומית, הוועדה רואה בחיוב את קידום התוכנית לתוספת יח"ד המוצעת מאחר ומהווה ניצול יעיל של משאב הקרקע".
הוועדה גם קבעה תנאים להפקדת התוכנית: מבין 40 הדירות הנוספות שיזמים יקבלו אישור לבנות, 20 אחוז מתוכן יהיו דירות קטנות של 80 מ"ר. תקן החנייה נקבע ל-1.75 חניות לכל דירה. בנוסף נדרשו היזמים לתקן את תכונית הבנייה ועוד.
הוועדה העניקה ליזמים שישה חודשים על מנת להגיש תוכנית מתוכנת על פי דרישותיה להפקדה.

מתחם מועדף


כ-2,335 יחידות דיור חדשות, בהן 312 יח"ד של חברת משכנות בראל, ייבנו בשכונת אפק, לאחר שהוכרזה כמתחם מועדף לדיור.
כזכור, באפריל 2023, הסמיכה ממשלת ישראל את ועדת השרים להכריז על מתחמים מועדפים בהתאם לחוק. בחודש יולי 2023 מתחם אפק בקרית ביאליק הוכרז כמתחם מגורים מועדף להתחדשות עירונית.

קראו עוד:

שכונת אפק משתרעת על 178 דונם וגובלת מדרום בכביש 79 (קריות – נצרת), מצפון ברחוב התל, ממערב ברחוב חוגלה וממזרח בדרך עכו. בסמוך לשכונה מעבר לכביש נמצא מרכז הקניות הקריון, אחד הגדולים במדינה. במתחם קיימים 31 בניינים בבנייה נמוכה בהם 467 יחידות דיור ומבני ציבור רבים, ביניהם 2 גני ילדים, חטיבת ביניים אורט אפק, אולם הספורט ומרכז הנופש והספורט קאנטרי אפק. בלב השכונה נמצא פארק הבנים, פארק מרכזי גדול. כמו כן, קיים שטח מסחרי מצומצם.