בית משפט השלום בקריות האריך היום (חמישי) בארבעה ימים את מעצרו של תושב קרית אתא בן 30 שנעצר אמש (ד) בחשד לאחזקה וסחר של סמים. זאת, לאחר שבחיפוש בבית בו שהה נמצא 5 גרם קוקאין ועשרות אלפי שקלים במזומן. בנוסף, נתפסו 30 גרם סם ה'דוסה' (תערובת של סמים מסוכנים) מחוץ לבית. "מדובר בחקירה בהיקפים גדולים. עשרות אנשים ואני לא מגזים", אמר נציג המשטרה בדיון.
2 צפייה בגלריה
הכסף שנתפס
הכסף שנתפס
הכסף שנתפס
(צילום: דוברות המשטרה)
הדיון בהארכת מעצרו של החשוד נערך היום בבית משפט השלום בקריות. עם תחילת הדיון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בעשרה ימים ולקיים את הדיון בדלתיים סגורות מחשש לשיבוש הליכי החקירה, שכן לטענתם ישנם חשודים נוספים בפרשה שטרם נעצרו. אולם השופט יובל וסרקרוג דחה את הבקשה.
קראו עוד >>
בדיון נטען כי בחיפוש שערכו בלשי המשטרה בביתו של החשוד, נמצא 5.6 גר קוקאין, 150 אלף שקל במזמן ומחברות. בנוסף נמצאו מחוץ לבית, כמות של 30.8 גרם סם מסוג דוסה, סם יקר שעלותו נאמדת בין 1,500 ל-2,000 שקל לגרם.
2 צפייה בגלריה
סם הדוסה
סם הדוסה
עשרות עסקאות שעל פי החשד בוצעו. סם הדוסה
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
לטענת המשטרה, בידיה שמות של מעורבים נוספים אותם הם מבקשים לחקור והרבה קונים מעשרות עסקאות שעל פי החשד בוצעו. "אני מזכיר לחברי שמדובר בחקירה בהיקפים גדולים. עשרות אנשים ואני לא מגזים", אמר נציג המשטרה, רס"ב פרדי סטריזקוב.
לטענת סניגורו של החשוד, עו"ד ציון שמעון, לא מדובר כלל בביתו של החשוד, אלא אם כי בביתה של בת זוגו מזה שבועות בודדים והוא אינו ישן שם. כמו כן טען, כי ברגע שהגיעו השוטרים הודה מיד כי הקוקאין שלו, אולם לא ידוע לו על הסם שנמצא בחוץ.
"מדובר במקרה פשוט שבו נתפסו 5 גרם של סם מסוג קוקאין בבית של בת זוגו של החשוד. איך שהגיעו השוטרים, אמר להם 'זה שלי'. אותם 5 גרם הוא אמר לכל השוטרים זה שלי. מעבר לכך, נתפסו 30 גרם של סם מסוג אחר ואנו לא יודעים מזה, לא בביתו של בת זוגו אפילו. מחוץ לביתה. לא יודע איפה. לא הראו לו איפה", אמר עו"ד ציון.
"אי אפשר היום לבוא ולעשות מסע דיג פישיניג, זה מה שעושה המשטרה לחפש יש מאין. הגיעו לכאן אנשים לבית המשפט חברי שאל אותם מה השמות שלהם. כל שם שאמרו לו, אמר שהוא דרוש לחקירה".
השופט וסרקרוג שוכנע כי קיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו, עם זאת האריך את מעצרו בארבעה ימים ולא בעשרה ימים כבקשת המשטרה. "עיינתי ברשימת פעולות החקירה ומצאתי כי מתקיימת בנסיבות מקרה זה עילת מעצר שעניינה חשש משיבוש הליכי חקירה או משפט", כתב: "חשש זה מתעצם בשים לב לצורך לחקור מעורבים נוספים, כמויות הכסף שנתפסו וכן העובדה שהחשוד כאמור, בחר לשמור על זכות השתיקה".
פורסם לראשונה: 13:54, 01.07.21