מטח טילים כבד נורה הלילה אל עבר אזורים רבים בצפון הארץ, לפנות בוקר המטח הגיע גם לקריות, כאשר אחד הטילים פגע פגיעה ישירה בבית וגרם להרס רב ולפצועים במצב קל.
3 צפייה בגלריה
בלינוי אמזלג, בת ה-16.5 שנפצעה הבוקר יחד עם משפחתה באורח קל מפגיעת רקטה בקריית ביאליק
בלינוי אמזלג, בת ה-16.5 שנפצעה הבוקר יחד עם משפחתה באורח קל מפגיעת רקטה בקריית ביאליק
בלינוי אמזלג, בת ה-16 וחצי שנפצעה הבוקר יחד עם משפחתה באורח קל מפגיעת רקטה בקריית ביאליק
(צילום: דוברות רמב"ם)
לינוי אמזלג (16 וחצי), שנפצעה וביתה נפגע, שיחזרה: "הייתה אזעקה, לקחנו משקפיים וחיות לממ"ד. בתוך פחות משלוש שניות בממ"ד נפל טיל, היה בום רציני באוויר, ואז התלקחה להבה של פיצוץ. כל החלון של הממ"ד נתלש, הזכוכית נשברה והמכוניות עלו באש, ומהפיצוץ של המכוניות עפו לי חלקים ישר לפנים כשאני בתוך הממ"ד. הספקנו לסגור את הדלת והכל היה נעול, אבל מהפיצוץ גם הדלת של הבית נעקרה מהמקום".

3 צפייה בגלריה
זירת הנפילה בקרית ביאליק
זירת הנפילה בקרית ביאליק
זירת הנפילה בקרית ביאליק
(צילום: דוברות מד"א מרחב כרמל)

לדברי אמזלג שני טילים נפלו סמוך לביתה: "אחד נפל בחצר של הבית ואחד בכביש ממול, אז הנפילה בחצר הקדמית הייתה ליד הממ"ד, כל הבית התפרק, נפלו החדרים הכל נהרס הדברים שלנו הכל הלך, אין חצר וגדר. כשיצאנו מהממ"ד לראות מה קרה, אחרי עשר דקות, הרגשתי משהו נוזל לי על הפנים. חשבתי שאני בוכה, אבל זה היה דם. יש לי כאבי ראש, כאבים בפנים, כל הצד נפוך ויש לי עדיין זכוכיות".

לינוי אמזלג, בת ה-16 וחצי שנפצעה הבוקר יחד עם משפחתה באורח קל מפגיעת רקטה בקריית ביאליק
(צילום: דוברות רמב"ם)


אמזלג שהתה בממ"ד עם בני משפחתה, הוריה, אחיה, סבה ובעלי חיים: "הכל מצטייר בראש שוב ושוב, כל פעם מחדש. זה הכל מאלוהים, היה לנו נס, אם לא היינו בממ"ד לא היינו פה היום, חד משמעית".
סבה של לינוי שהיה איתה בבמ"ד, משה קוט, סיפר למיינט קריות: "שמענו אזעקות, קמנו, לקחתי את המכנסים ונכנסנו לממ"ד נעלנו את הדלת והיה פיצוץ מיידי. קשה להבין את זה, אבל החלון נתלש והלהבה נכנסה פנימה ונסוגה, התריס סגור וזה מה שהציל אותנו, האש הגיעה עד החתן שלי והבגדים שלו עם חורים.

3 צפייה בגלריה
זירת הפילה בשכונת צור שלום בקרית ביאליק
זירת הפילה בשכונת צור שלום בקרית ביאליק
זירת הנילה בשכונת צור שלום בקרית ביאליק
(צילום: גיל נחושתן)

"היה לנו נס"

"השיניים של הבת שלי שחורות מהעשן ולא נשרפנו. הקיר הצמוד נשרף והבית הצמוד נשרף, זה היה נס".

קראו עוד:

עוד סיפר: "אתה בהלם ולא יודע מה קורה איתך, עכשיו הנכדה הגדולה נפצעה, החיילת בחרדות אייים וגם הנכד. החתן סובל מהלב, והוא כמעט הלך מהתקף לב. אין למה לחזור, אין לאיפה לחזור ואין עם מה לחזור, אין מכוניות ואין בית. כל המדינה מציעה לנו עזרה, אבל איזו עזרה אני יכול לקבל? אני צריך מקום לגור כמה חודשים עד שישקמו לי את הבית, אם ישקמו אני חושב שהוא בר שיקום. איך אני מתגלגל מפה הלאה?".
פורסם לראשונה: 15:58, 22.09.24