111 עדי תביעה אמורים להופיע בבית המשפט המחוזי בחיפה, שם הוגש השבוע כתב אישום חמור נגד שישה מבני משפחת אבו נימר, מירכא, בחשד לביצוע עבירות חמורות של סחיטה ואיומים, תקיפה, עבירות בנשק, קשרית קשר לביצוע פשע ועוד. כתב האישום כולל שתי פרשיות נפרדות, עם שמונה סעיפים שונים.
1 צפייה בגלריה
'פרצה הקוראת לגנב'. כסף במעטפה
'פרצה הקוראת לגנב'. כסף במעטפה
הוגשה בקשה למעצר החשודים עד לתום ההליכים. גביית דמי חסות
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
בפרשה מואשמים אב המשפחה וחמישה מבניו, שנעצרו בעקבות חקירה מסועפת של היחידה המרכזית של משטרת מחוז חוף. המעורבים חשודים בסחיטת דמי חסות באזור הגליל המערבי בהיקף של מאות אלפי שקלים וכן בעבירות בנשק, לרבות ירי לעבר בית אבות בכפר.
ראשיתה של הפרשה לפני כחודשיים, עם קבלת מידע על כך שתושב הכפר ירכא, בן 56, נסחט באיומים על ידי שישה קרובי משפחתו, גם הם תושבי הכפר, אשר דרשו ממנו עשרות אלפי שקלים במזומן, תוך שתקפו אותו קשות ואיימו עליו באמצעות נשק. הקורבן נפצע באורח בינוני ופונה לטיפול רפואי.
החקירה נוהלה תוך הפעלת אמצעים מגוונים, ובהם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. עם התפתחות החקירההתברר עוד כי החשודים החזיקו ונשאו כלי נשק ואמצעי לחימה שונים ועשו שימוש בנשק חם במספר הזדמנויות, כאשר המרכזי שבהם בתאריך 13 במרץ 2021, אז החשודים לקחו עמם כלי נשק כגון אקדח, רובה מסוג m-16 ורימוני מטול, נסעו לבית אבות בכפר ירכא, השליכו רימון רסס וירו לעבר בית האבות. למבנה נגרם נזק קל, ורק בדרך נס לא נפגע איש מיושבי המקום.
עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, בתחילת אפריל, עצרו בלשי ימ"ר חוף, בשיתוף פעולה עם לוחמי הימ"מ, את החשודים, תושבי הכפר ירכא, בגילאי 51, וחמישה אחים בגיל 20-26 בחשד למעורבות באירועים השונים.
מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת לבקשת המשטרה בבית משפט השלום בחיפה, והשבוע, כאמור, הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד כלל החשודים בעבירות הקשות, וכן בקשה למעצרם עד לתום ההליכים.