"עכשיו כולם קצת יותר דרוכים", סיפר שכן בבניין שבו התגוררה דינה שמחון (62) שנדקרה הלילה (בין שישי לשבת) למוות על ידי בנה בן 42, בקרית אתא. מעצרו של הבן הוארך הערב (שבת) בהסכמה בבית משפט השלום בחיפה למשך 10 ימים להסתכלות פסיכיאטרית.
2 צפייה בגלריה
דינה שמחון ז"ל
דינה שמחון ז"ל
דינה שמחון ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
קצת אחרי חצות (שבת), בשעה 12:30, סיפר אחד הדיירים ברחוב הסנונית, הם החלו לשמוע צרחות בבניין. "זה היה בעיקר צרחות של גבר ולא של אישה. אחת השכנות המתגוררת בקומה של שמחון יצאה מביתה והייתה עדה למה שקרה. היא ברחה מיד לביתה והזמינה משטרה. מאוחר יותר הבנו שהוא רדף אחריה עם הסכין", סיפרה אחת השכנות למיינט קריות.
"כמה דקות לאחר מכן הגיעה המשטרה והם רדפו אחריו עד לקומה ה-16. היו צעקות גם של השוטרים. הם אמרו לו להרים את הידיים. לבסוף הם עצרו אותו ולקחו אותו במעלית. בהתחלה כולם היו מפוחדים, חשבנו שמדובר במחבל", אמרה השכן.
2 צפייה בגלריה
חשד לרצח בקרית אתא
חשד לרצח בקרית אתא
חשד לרצח בקרית אתא
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
גורמי המשטרה שהגיעו למקום הבחינו בשמחון כשהיא מוטלת פצועה בראשה בחדר המדרגות בבניין. חובש בכיר במד"א, איתי מזור סיפר: "שוטרים הובילו אותנו לזירה, מצאנו אישה מחוסרת הכרה עם סימני אלימות קשים. לאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה במקום".
קראו עוד >>
זמן קצר לאחר המקרה נעצר החשוד ברצח, בנה של שמחון, בן 42, שנמצא כשהוא משוטט ערום בבניין כאשר סכין בידו. "הם דיירים חדשים בבניין. הם עברו לגור פה רק לפני כחודש וחצי. השכנות סיפרו שהיא אשת מכירות ובנה התגורר עימה. מדובר בבניין של 62 דיירים, ויש פה תחלופה גבוהה של דיירים, לכן אנחנו לא מכירים אותה כל כך", סיפר הדייר.

"לדיירים יש תחושות קשות. במיוחד למי שמתגורר סמוך לקומה שלהם והיה עד לזוועה. זה לא פשוט כשדבר כזה קורה קרוב לבית שלך. נהגנו לחיות באווירה שיתופית, משאירים דלתות פתוחות, עכשיו כולם הרבה יותר דרוכים".
החשוד נלקח למעצר בבית החולים הפסיכיאטרי מעלה כרמל. הערב (שבת) ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בחיפה. במהלך הדיון, ניסתה הסנגורית, עו"ד שרית גולן שטיינברג, לתקשר עם החשוד, ללא הצלחה.
החשוד הוצא בהוראת השופט מהאולם, והדיון נמשך שלא בנוכחותו. בהסכמת הצדדים מעצרו הוארך בעשרה ימים, עד לתאריך 16.5.22, בתנאי אשפוז לצרכי הסתכלות בבית חולים פסיכיאטרי.
פורסם לראשונה: 21:47, 07.05.22