ארבעה ילדים מבית ספר יסודי בקריות לא נכנסים מזה שבוע לשיעור מתמטיקה. לדברי ההורים, המורה משפילה, צועקת ומעליבה את ילדיהם, והם לא מוכנים שהם ילמדו בכיתתה. "היא מכנה את הבן שלי 'מעופף' באופן קבוע", סיפרה אחת האמהות.
הכיתה בה לומדים הילדים לומדת מתמטיקה בשני מסלולים, עם שתי מורות. "מסתבר שהיתה מסכת של דברים שהילדים פחדו לדבר, וחיו בפחד", סיפר אחד ההורים.
"עליתי על זה במקרה. באחד הימים שמתי לב שמשהו קרה לו, והתחלתי לדובב אותו. הוא סיפר שהמורה פנתה אליו כדי שיענה על שאלה. הוא אמר שלקח לו כמה רגעים לחשוב, ובזמן הזה המורה אמרה לו בזלזול: 'היום? היום אתה תיתן לי את התשובה'? הוא סיפר שהוא ממש התבייש והרגיש מובך מול כל הכיתה".
ההורה ביקש לקיים שיחה עם מנהלת בית הספר. "אמרתי לבני שלמחרת הוא לא ייכנס לשיעור עד שאני אשוחח עם מנהלת בית הספר. רוצים שהוא יחזור לכיתה, אבל אני לא מוכן שבני ילמד בכיתה עם המורה הזאת. אם זאת תהיה ההחלטה, מבחינתי הוא יכול להישאר בבית, ואני אביא לו מורה פרטית עד שיסתיים הבירור".
לדברי אם אחרת, המורה משתמשת בכינויים משפילים. "היא צורחת עליהם בלי הפסקה. היא קוראת לבן שלי 'מעופף' באופן קבוע מול כל התלמידים. הוא מאוד נפגע מזה. היא לא מאפשרת להם לצאת לשירותים ואומרת להם להתאפק עד הצלצול. כרגע אנחנו לא מוכנים שהוא ימשיך ללמוד איתה, והוא לא נכנס לשיעור. הוא לא היה כבר פעמיים. אני לא מוכנה שהמורה תקרא לבן שלי מעופף או שתמנע ממנו לצאת לשירותים כשהוא צריך".
המורה, מספרת אם אחרת, מביישת ילדים בפני חבריהם בכיתה. "זה מעציב אותי, קשה לי להאמין שעוד יש דברים כאלה. לבתי יש בעיה בשטף הדיבור, והיא התקדמה יפה, אבל בעקבות התגובות של המורה הזו, כרגע יש נסיגה. היא היתה צריכה לענות תשובה בשיעור, וזה לקח לה קצת זמן. המורה אמרה לה 'יאללה יאללה תזדרזי, יותר מהר תדברי'. איך היא יכולה להגיד דבר כזה לילדה שהיא יודעת שיש לה מגבלה?
"חוץ מזה, היא צורחת עליה בלי הפסקה. ילד ששכח ספר או מחברת, מקבל עונש להעתיק את העמודים הנלמדים 3 עד 6 פעמים. היו פעמים שבתי שכחה את המחברת והתקשרה להגיד שהיא לא מרגישה טוב, כדי לא להיכנס לשיעור שלה.
"תלמידים מפחדים ממנה, אבל אפילו פחדו לספר. בתי לא סיפרה, ורק אחרי שאחד ההורים דיבר על זה, כולם שאלו את הילדים שלהם, ואז החלה להתבהר התמונה. מאז אני לא מסכימה שהיא תיכנס לשיעור עם המורה הזאת".
ממשרד החינוך נמסר: "המקרה נבדק ומלווה על ידי המפקחת והנהלת בית הספר. התקיים מפגש עם ההורים ליצירת יחסים בוני אמון. כמו כן נבנתה תכנית מקדמת אקלים כיתתי מיטבי משרדנו ימשיך לעקוב אחר יישום התכנית".