אחרי חמישה ימי מעצר בית משפט השלום בראשון לציון האריך הערב (חמישי) בחמישה ימים את מעצרו של ראש העיר קריית אתא, יעקב פרץ. החשוד במעורבות בפרשת תפירת המכרזים.
1 צפייה בגלריה
יעקב פרץ ושמואל סיסו. צילום: נחום סגל
יעקב פרץ ושמואל סיסו. צילום: נחום סגל
יעקב פרץ ושמואל סיסו. צילום: נחום סגל
החשדות נגד פרץ הם קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים והלבנת הון. עורך דינו של פרץ ביקש מבית המשפט לשחררו למעצר בית, אך המשטרה סירבה.
מעצרו של ראש הוועדה הקרואה בתל מונד, שמואל סיסו. הוארך בחמישה ימים. סיסו חשוד בקבלת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות.
כמו כן, מעצרם של שני חשודים נוספים הוארך עד ל-11 בנובמבר ומעצרם של ארבעה חשודים אחרים הוארך עד ל-10 בנובמבר.
אמש (רביעי) נדחה הערר שהגיש ראש עיריית קרית ים לשעבר, שמואל סיסו, בגין המשך מעצרו. סיסו מצוי מיום שני במעצר בפרשת החשד לשחיתות ברשויות המקומית, וסניגוריו טענו בבית המשפט המחוזי בחיפה כי מעורבותו מינורית, אך חוקר של להב 433 טען כי הוא אחד החשודים המרכזיים בפרשה.
בדיון שהתקיים אמש (רביעי) במחוזי בחיפה טענו סניגוריו, עו"ד חיים כהן, עו"ד בנימין סלע ועו"ד עוזי ברק, כי המשטרה צריכה לשחרר את סיסו לאלתר ואף לבקש ממנו סליחה.
הם פירטו ארוכות את תרומתו בתפקידים ציבוריים ואף התייחסו לעובדה כי החוקר של יחידת להב הגיע עם מעט קלסרים לדיון ותפיסתם נתון זה מצביע על חשדות מצומצמים. כמו כן הדגישו הסניגורים את מצבו הבריאותי הקשה של סיסו שהינו בן 70.
חוקר יחידת להב, רפ"ק סלבה בס, הגיש לבית המשפט דוח סודי בעניינו של סיסו בלבד וציין: "אין ספק ששמואל סיסו עתיר הישגים כאלה ואחרים בתחומים שונים, אבל זה לא הפריע לו לבצע עבירות כה חמורות כפי שעולות מחומר הראיות שיש לנו".
רפ"ק בס הגיש לשופט מפת פרשייה וסימן עליה את מיקומו של סיסו. לאחר מכן הדגיש שמקומו אינו קטן וזניח. "הוא אחד החשודים המרכזיים בפרשייה ואפשר לראות זאת ממפת הפרשייה".