תושבים בשכונת בית וגן מתלוננים על הזנחה ומפגעים בטיחותיים בגן המשחקים בשכונה. לטענתם, מרצפות אבן בולטות שבגן גורמות לילדים ליפול ולהיפצע באופן קבוע, הגן מלוכלך ומלא בצואת כלבים, והמתקנים מיושנים ומסוכנים.
1 צפייה בגלריה
גן משחקים בקרית אתא. צילום: נחום סגל
גן משחקים בקרית אתא. צילום: נחום סגל
גן משחקים בקרית אתא. צילום: נחום סגל
מזה שנים מתלוננים תושבים על גן המשחקים השכונתי. "הגן מרוצף בחלקו במרצפות אבן בולטות לכל אורכו", סיפר תושב הרחוב. "הילדים מועדים על הבליטות באופן קבוע ונפצעים. כמעט כל יום ילד אחר נפצע שם. לא ברור מי החליט לשים מרצפות כאלה. ילדים שנוסעים עם האופניים בשדרת גן המשחקים, נכנסים במרצפות ומתהפכים".
מעבר לכך הגן, לטענת התושבים, מלא בצואת כלבים. "קשה מאוד להיות כאן בלי לדרוך על צואה שהשאיר אחריו כלב. במקרים רבים כלבים מסתובבים בפארק לבד ללא הבעלים. אין אכיפה בכלל, ובעלי הכלבים לא אוספים אחריהם", אמרה תושבת. "ישנה גם בעיה של עצי הפרי בגן וכל הרצפה מלאה בתמרים רקובים שיחד עם צואת הכלבים מושכים כמות גדולה של זבובים למקום".
לטענת התושבים הם פנו פעמים רבות לעירייה והתלוננו ללא הועיל. "המתקנים מיושנים מאוד, אותם מתקנים כבר יותר מעשור, ולא מתאימים לפעוטות. המגלשות מאוד גבוהות ומסוכנות והגן מוזנח מאוד. במשך השנים התלוננו עשרות פעמים בעירייה, אבל דבר לא נעשה".
מעיריית קרית אתא נמסר: "גן המשחקים בבית וגן נמצא בתוכנית העבודה וצפוי לעבור שיפוץ מקיף הכולל בין היתר את החלפת המתקנים והריצוף. הגן נבדק ואושר על ידי מכון התקנים ובמקום, כמו בכל גני המשחקים, מתבצע ניקיון ואכיפה על בסיס יומי וקבוע. העירייה עומדת לרשות התושבים 24 שעות ביממה לטיפול במפגעים".