במפעל חברת Doppelmayr באוסטריה מרכיבים בימים אלו את הקרונות של הרכבלית החדשה, שתחל לפעול במהלך שנת 2020 ותחבר בין מרכזית המפרץ, דרך הטכניון ועד לאוניברסיטה.
במהלך חודש ספטמבר יגיעו לארץ מספר קרונות לצורכי בדיקות והתאמות בשטח. יתר הקרונות יגיעו מאוחר יותר.
2 צפייה בגלריה
הקרונות בשלבי ייצור אחרונים במפעל באוסטריה | צילום: באדיבות  יפה נוף
הקרונות בשלבי ייצור אחרונים במפעל באוסטריה | צילום: באדיבות  יפה נוף
הקרונות בשלבי ייצור אחרונים במפעל באוסטריה | צילום: באדיבות יפה נוף
למיינט קריות נודע, כי במהלך הליך הבדיקות וההתאמה לשטח, תיבדק גם האפשרות למזג את הקרונות. יצוין, כי אחת הטענות המרכזיות נגד המיזם הייתה כי ללא מיזוג הקרונות, נוסעים פשוט לא יעשו שימוש בשירות החדש.
עם זאת רוב הנסיעות בכלי התחבורה החדש יהיו במהלך שנת הלימודים האקדמית, בין סוף חודש אוקטובר לתחילת יוני, חודשים שבהם מזג האוויר נוח.
את הרכבלית תפעיל חברת Cable Express מקבוצת עפיפי שזכתה במכרז שהוציא משרד התחבורה. החברה תפעיל ותתחזק את הרכבלית בשלמותה.
לאחרונה התקיים סיור מקיף לאורך תוואי הרכבלית, ממתחם מרכזית המפרץ ועד לאוניברסיטת חיפה, במהלכו נסקרו מבני התחנות השונות והמערכות המותקנות בהם עד כה.
2 צפייה בגלריה
תחנות הרכבלית. צילום: באדיבות יפה נוף
תחנות הרכבלית. צילום: באדיבות יפה נוף
תחנות הרכבלית. צילום: באדיבות יפה נוף
בסיור השתתפו נציגי אגף הרכבות במשרד התחבורה, נציגי חברת יפה נוף ויועצים מקצועיים ונציגי חב' קידן בע"מ. מצד חברת Cable Express השתתפו מנכ"ל החברה ונציגי צוות ההנהלה המיועדים להיות משולבים בהפעלה ובתחזוקה עצמה.
פרויקט הרכבלית הינו ראשון מסוגו בארץ, ושילוב חברת ההפעלה חיוני כבר משלב ההקמה לצורך הכרה ולימוד המערכות השונות.
במהלך שנת 2020 יעבור צוות ההנהלה והצוות הטכני של המפעיל הדרכות מקצועיות ייחודיות ע"י יצרן הרכבלית, באוסטריה ובארץ. הרכבלית אמורה לפעול בסוף שנת 2020.
כזכור, הודיעה ראש עיריית חיפה, עינת קליש־רותם, עם כניסתה לתפקיד, כי מדובר בפרויקט מיותר והוא לא ייצא אל הפועל. למרות הכרזותיה החד משמעיות, משרד התחבורה, באמצעות יפה נוף, המשיכו לקדם את המיזם שכבר הגיע לשלבי ביצוע מתקדמים ביותר.