צעיר ממוצא אתיופי כבן 18 נורה הערב (א') על ידי שוטר ונפצע אנושות בקרית חיים. צוותי הצלה ביצעו בו פעולות החייאה, ולפני דקות אחדות נקבע מותו בבית החולים רמב"ם.
2 צפייה בגלריה
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
בשעה 20:08 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על פצוע מירי ברחוב השיירה בקרית חיים.
חברו של הקורבן סיפר למיינט קריות: "בא אלינו שוטר ואמר לנו ששדדנו קטין. אמרנו מה פתאום והלכנו. פתאום השוטר התחיל לרדוף אחרינו.
"אני ברחתי לכיוון אחד והחבר שלי לכיוון אחר. פתאום שמעתי יריות וראיתי את החבר שלי מתמוטט. השוטר ניסה לפגוע בי, אני התכופפתי והכדור פגע בחבר שלי".
חבר נוסף, שהיה עם הקורבן: "השוטר חשב שהתגרנו בו, הוא הראה תעודת שוטר, ואז שלף אקדח. אנחנו ברחנו ואז שמעתי ירייה, וחבר שלי נפל".
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע. צילום: פרטי
זירת האירוע. צילום: פרטי
זירת האירוע. צילום: פרטי
מדריך במועדון "נירים", אלי בארי, מסר: "זמן קצר קודם לכן יצאתי מהמועדון ופגשתי בחוץ את הנער. דיברנו קצת ועישנו סיגריה. הנער הלך, ואז שמעתי ירייה ומול העיניים שלי הוא נפל".
בשעה זו, חבריו של הקורבן, שיצאו מהמועדון, מתגודדים סביב הזירה ומתקשים להאמין למה שאירע. מדריכים מנסים להרגיע אותם.
תושבים יצאו לרחוב השיירה בקרית חיים וזעקו: "דם זה דם", "האצבע קלה על ההדק".
מרמב"ם נמסר: "לפני זמן קצר הגיע לטיפול נמרץ גבר כבן 18 מהקריות עם פציעות ירי. מצבו מוגדר קשה מאוד והרופאים נלחמים בשעה זו על חייו.
צפו במנהל מרכז הנוער בית יציב, סמי בארוכה:
חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א, גל סטבסקי, סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי את הפצוע שוכב במרכז הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה.
"הענקתי לו טיפול רפואי מיידי שכלל עיסויים ועצירת דימומים והוא פונה במהירות לבי"ח רמב"ם בניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיעה למקום תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".
מרמב"ם נמסר: "נקבע מותו של נפגע הירי שפונה לרמב"ם לפני זמן קצר. האירוע נמצא כעת בחקירת משטרה".
המשטרה פתחה בחקירה האירוע.
יצוין, כי מוקדם הבוקר (א') צעיר מקרית ים (23) נדקר בביתו ונפצע באורח קשה. במקרה נוסף תושב קרית מוצקין (67) נדקר בפלג גופו העליון, וכמה שעות לאחר מכן מת מפצעיו.