חקירת המשטרה בעיריית קרית מוצקין נמשכת. היום בבוקר (ג) הגיעו חוקרי המשטרה שוב למשרדי עיריית קרית מוצקין על מנת לאסוף חומרים. באותה עת חגג ראש העיר, חיים צורי, את יום הולדתו עם העובדים. לאחר מכן זומן ונחקר צורי פעם נוספת.
1 צפייה בגלריה
חיים צורי. צילום דורון גולן
חיים צורי. צילום דורון גולן
חיים צורי. צילום דורון גולן
כזכור, לפני כחודש סערה העיר בעקבות פשיטה שערכה המשטרה על משרדי העירייה. בנוסף לכך, באותו יום עוכבו לחקירה באזהרה שלושה מבכירי העיר, ראש העיר, חיים צורי, ממלא מקום וסגן ראש העיר, עומר זוהר, ומנכ"ל העירייה, יריב גסר, וכן, עובדים נוספים בעירייה.
אז אישרה משטרת ישראל כי חקירה של יאח"ה בעיריית קרית מוצקין הפכה לגלויה והיא מנוהלת על ידי משטרת ישראל, בשיתוף עם הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ומלווה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות.
במסגרת חקירה זו, נחקרו כאמור כשבעה אנשים כאשר החשד שנבחן הינו למעורבות של כל אחד, וחלקו בעבירות של קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט עבירות על הגנת הפרטיות וכן עבירות נוספות.
הרקע לחקירה הוא פרסום תחקיר בערוץ 2 של הכתב יוסי מזרחי. בתחקיר נטען כי העירייה עשתה לכאורה שימוש במאגרי מידע עירוניים לצרכים פוליטיים. עוד נטען, כי העירייה אספה פרטים אישיים על תושבי העיר, וכי בעירייה מחזיקים מאגרי מידע בהם "מסומנים" לכאורה מתנגדיו ותומכיו של ראש העיר.
מאז אותו יום נחקרו גורמים נוספים במשטרה, ואחרים זומנו לתשאול ומתן עדות, בהם אשת ראש העיר, דפנה צורי. היום הגיעו חוקרי המשטרה פעם נוספת אל העירייה, על מנת לאסוף חומרי חקירה נוספים.
באותה עת, חגג ראש העיר, חיים צורי את יום הולדתו בלשכתו. במהלך הדברים שנשא סיפר לנוכחים על כך שהמשטרה נמצאת במקום. מאוחר יותר בהמשך היום הוא זומן לחקירה. גורמים בעירייה אמרו כי החקירה הופכת רצינית ולא ניתן להקל ראש בדברים.
עו"ד שמואל ברזני מסר מטעמו של צורי: "עם ראש העיר תואמה השלמת חקירה מבעוד מועד. כהרגלו, מר צורי משתף פעולה ועונה לכל השאלות, רובן שאלות מיותרות שהן בגדר רכילות ופוליטיקה נמוכה ואין להן כל נגיעה לפלילים".