הורים לתלמידים בבית הספר היסודי 'אורים' בקרית ים טוענים כי ההנהלה אינה משיבה להם יתרות כספים משנים קודמות. בבית הספר אלמוגים התבקשו ההורים לוותר על היתרות לטובת מסיבת סיום, ואם לא, ייערך טקס רשמי בלבד. מנהל פורום ועדי ההורים היישובי, זאב גולדבלט: "מה שנעשה זה בניגוד לחוק".
1 צפייה בגלריה
בית הספר אלמוגים בקרית ים. צילום: נחום סגל
בית הספר אלמוגים בקרית ים. צילום: נחום סגל
בית הספר אלמוגים בקרית ים. צילום: נחום סגל
על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, אם נותר עודף מכספי הורים, על הנהלת בית הספר להשיבו להורים. "יש שתי דרכים בהן הכסף צריך להיות מוחזר להורים", הסביר גולדבלט, "באמצעות צ'ק או זיכוי אותו סעיף בשנה הבאה, אם הילד ממשיך ללמוד בבית הספר".
אלא שלטענת הורים מאורים, עודפי הכסף לא הוחזרו להם. גולדבלט: "בשלוש השנים האחרונות היו עודפי כספים שלא הוחזרו להורים. אחרי שהוצגו הוכחות להנהלת המחוז, מנהלת בית הספר הודתה שאכן לא הוחזר הכסף.
"היא טוענת שהשתמשה בו לטובת הילדים, אך לא מפרטת מה. אלא שגם זה בניגוד לחוק, כי ההורים הם אלו שצריכים להחליט מה הם רוצים לעשות עם הכסף".
לדברי גולדבלט, גם בבית הספר אלמוגים קיימת התנהלות לא תקינה לכאורה בנושא כספי הורים. בתחילת פברואר שלחה ההנהלה מכתב להורים: "מבקשת הסכמתכם להעביר יתרות הכספים הללו לטובת הפקת ערב הסיום, הכולל במאי מפיק, כוריאוגרף, הגברה, תאורה וצילום הערב".
עוד נכתב: "במידה ואינך מסכים להעברת כספים אלו לטובת אירוע סיום כיתה ו', תזוכה על סך 194 שקל. ובערב הסיום יתקיים טקס רשמי בלבד".
גולדבלט: "גם זה לא חוקי, זו התניית שירות בשירות. להגיד להם שלא יקבלו מה שקיבלו בשנים האחרונות אם לא יסכימו לתת את הכסף. מספיק שהורה אחד או שניים מסרבים לתרום, זו חשיפה של ההורים לפוטנציאל שיימינג. אסור לפעול ככה. המנהלת כן יכולה להגיד שהיא מחזירה את הכסף, ותשמח אם יתרמו סכום למסיבה".
ממשרד החינוך נמסר: "הנושא נמצא בבדיקה מעמיקה של הגורמים המקצועיים במשרד החינוך. עם זאת, אנו דוחים בכל תוקף אמירות לא אחראיות כלפי גורמים בהנהלת ביה"ס".