הורים בגן יסמין בקרית אתא טוענים כי למרות שהעירייה מודעת לשורה של ליקויים במקום, היא דוחה את תיקונן עד לחודשי הקיץ. "ומה יקרה אם ילד ייפגע בצורה קשה עד אז?" שאל אחד ההורים.
הגן נמצא ברחוב הרצל, בסמוך לפארק, והוא נמצא במדרון. הורה: "כל הרחבה מרוצפת באספלט קשה, ובגלל שהכל בשיפוע, ילדים נופלים, נחבלים, משפשפים ידיים ורגליים וחוזרים הביתה כל יום עם סימנים כחולים. ביקשנו שישמו ברחבה הזו דשא סינטטי או משטחים כמו בגני המשחקים בעיר כדי למנוע פגיעות כאלו, אבל דבר לא נעשה".
1 צפייה בגלריה
גן יסמין. צילום: נחום סגל
גן יסמין. צילום: נחום סגל
גן יסמין. צילום: נחום סגל
לדברי ההורה בעיה נוספת בגן היא המדרגות המובילות אל דלת הכניסה. "יש שם שתי מדרגות הבנויות באופן לא תקין בגלל השיפוע. אפילו אחת הגננות נפלה שם ושברה את היד בשנה שעברה. הדלת הייתה נפתחת כלפי חוץ לפי הוראות הבטיחות, כדי שאפשר מילוט מהגן במהירות במקרה של שריפה. הילדים נאלצים לרדת במדרגות הגבוהות כדי שהדלת תפתח. ראו שיש בעיה אז התקינו את הדלת הפוך לתוך הגן. מה יקרה אם חלילה תפרוץ שם שריפה?".
בעקבות פניית הורים הגיע למקום קצין בטיחות שהכין דוח על המצב. "אנחנו לא ראינו את הדוח, אבל שמענו שהוא כלל ארבעה עד שישה סעיפים. מאז פניתי אין ספור פעמים לעירייה, לראש העיר, לדוברת. חלק בכלל לא ענו ולא התייחסו אבל ענו לי לפוסט בפייסבוק שהנושא יטופל בקיץ. אבל למה בקיץ? אם זה לא בטיחותי למה לדחות?".
מעיריית קרית אתא נמסר: "בקרית אתא קיימים 120 גנים אשר חלקם חדשים וחלקם ותיקים המצריכים תחזוקה ושדרוג, ביניהם גם גן יסמין שנכלל בתוכנית החומש העירונית לשיפוץ מוסדות חינוך. כל מוסדות החינוך מאושרים ע"י קציני הבטיחות ללא יוצא מן הכלל וכל מפגע בטיחותי דחוף מטופל באופן מיידי.
"בעקבות יועץ הבטיחות שביקר בגן, בוצעו עבודות לתיקון הליקויים הדחופים. עבודות שיפוץ נרחבות יתבצעו במהלך חופשת הקיץ מאחר ועבודות אלה אינן יכולות להתבצע בזמן שבגן מתקיימת פעילות ילדים. יחד עם זאת, לנוכח פניות ההורים ומאחר ושלום הילדים הוא הדבר החשוב מכל, יוזמן יועץ הבטיחות לגן בכדי לשלול סיכוי לקיום ליקוי כלשהו בגן".