חודש לאחר שהעירייה פינתה את ויצו מהמקלט העירוני בו הפעיל הארגון ביגודית, היא נפתחה מחדש. הפעם היא מופעלת על ידי העירייה ונקראת "יד לקהילה". כל ההכנסות ישמשו למטרות רווחה בקרית מוצקין.
1 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות עיריית מוצקין
צילום: באדיבות עיריית מוצקין
צילום: באדיבות עיריית מוצקין
לפני כחודש הודיעה עיריית קרית מוצקין להנהלת ויצו כי עליהם לפנות את המקלט, שבו הם הפעילו חנות בגדים יד שנייה (ביגודית) במשך שנים. בויצו טענו כי במהלך זה פוגעת העירייה בתושביה ובמתנדבים של ויצו שפועלים במקום, המהווה עבורם מקום מפגש חברתי, וכן כי כל הכסף שמגויס במקום חוזר חזרה לקהילה בפרויקטים קהילתיים של ויצו.
מנגד טען מנכ"ל העירייה, יריב גסר, כי הביגודית במוצקין מהווה עבור ויצו פרה חולבת. לדבריו, ההכנסות מהמקום מועברות להנהלת ויצו ולא לרווחת תושבי העיר, ובזמנו הכריז כי העירייה תפעיל בעצמה את הביגודית.
ואכן, השבוע נפתחה הביגודית מחדש בחסות העירייה ובאחריות אגף הרווחה והשירותים החברתיים, תחת השם "יד לקהילה". זאת, לאחר שהמבנה עבר בשבועות האחרונים שיפוץ שכלל צביעה, התקנת מדפים, בניית תאי הלבשה, פינות מיון וסידור בגדים ועוד. בעירייה מציינים כי כל ההכנסות ישמשו למטרות רווחה בבקהילה בקרית מוצקין.
המקום יפעל באמצעות צוות קבוע ומתנדבים בימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-13:00 וביום רביעי גם בשעות 16:00-19:00. בין המוצרים שניתן לתרום ולרכוש במחיר סמלי: בגדים, נעליים, תכשיטים, מוצרי קוסמטיקה ועוד.
בעירייה מציינים כי כל מי שהתנדב בביגודית ומעוניין להמשיך להתנדב, יוכל לעשות זאת במקום, וכן במגוון נוסף של מסגרות הרווחה של העירייה. מעוניינים, נא ליצור קשר עם מוניק/נטע בטלפון 04-8780213.