משפחה מהקריות שיצאה לחופשה בצפון איטליה, גילתה כי קיים פער בין מה שהובטח לה בארץ לבין מה שקיבלה בחו"ל. היא הגישה תביעה נגד חברת הנסיעות "השטיח המעופף", ובית משפט קבע שהחברה תפצה אותם על עוגמת הנפש.
הצטרפו לעמוד של "ידיעות הצפון" בפייסבוק
התובע, הוריו, אשתו ובתו הזמינו מחברת השטיח המעופף חופשה בת ארבעה ימים לאיטליה על מנת לחגוג את יום נישואים לתובע ולאשתו. מאחר שמדובר בחמישה נופשים, הזמינו בני המשפחה חדר זוגי וחדר גדול יותר, לשלוש נפשות.
עם הגעת בני המשפחה, התברר כי אין בבית המלון חדרים המיועדים לשלושה. כמו כן, במקום קיימת הזמנת יתר, ונוצרה בעיה באשר לאפשרות הקצאת החדרים למשפחת התובע, כמו גם לנופשים נוספים.
במהלך הדיון הודתה חברת השטיח המעופף כי לא קיבלה אישור של המלון להימצאות חדר לשלושה נופשים, ולפיכך פעלה נציגתם בחו"ל לחפש מלון חלופי למשפחת התובע וכן לנופשים נוספים שנותרו ללא חדר.
החדרים במלון החלופי שהוצע לתובע ומשפחתו היו מעופשים ועלה מהם ריח רע (כך גם על פי עדות נציגת החברה בחו"ל) ועל כן הם חזרו למלון המקורי, וביקשו למצוא להם פתרון.
בערבו של יום, לאחר המתנה של מספר שעות, שבמהלכן לא סופקו לתובע ולבני משפחתו מזון ושתייה, הוסדרה לינתם בשני חדרים זוגיים, ולחדר אחד הוכנס מזרן שהובא לשם על ידי נציגת החברה. החדרים נמסרו לבני המשפחה, נגד התחייבותם לפנות אותם למחרת בבוקר עבור נופשים אחרים שהיו אמורים להגיע למלון.
בסופו של דבר שהו התובע ובני משפחתו באותם חדרים כל ימי החופשה, אולם גם ביום השני, לאחר שחזרו מהטיול גילו כי הכרטיס האלקטרוני שלהם לא פותח את דלת החדר. לאחר התערבות נציגת החברה העניין הוסדר.
לטענת התובעים, נגרמה להם עוגמת נפש, הם לא פרקו את מזוודותיהם וחשו חוסר ודאות באשר למקום לינתם יום אחרי יום. כמו כן נאלצו להסתפק בחדר קטן וצפוף בו לנו התובע, אשתו ובתו.
לטענת חברת השטיח המעופף, הוצע למשפחה מלון חלופי נוסף, על מנת שלא יישנו בצפיפות, אך הם סירבו, לעומת נופשים אחרים שכן עברו אליו. כמו כן, נטען שניתנו להם כרטיסים חינם לאתרים בשווי 650 יורו. לאחר שהגיעו לארץ נשלחה להם המחאה על סך 80 יורו.
שופטת בית משפט השלום בקריות, ששמעה את הצדדים, פסקה כי על חברת השטיח המעופף לפצות את בני המשפחה ב-3,200 שקל בנוסף לפיצוי שכבר קיבלו (בשווי 3,700 שקל). החופשה עלתה לבני המשפחה 9,000 שקל.