תושבי רחוב חומה ומגדל בקרית חיים יוצאים נגד ביטול הפנייה שמאלה לרחוב שדרות גושן במוצקין בעקבות הקמת המטרונית. לטענת התושבים, ביטול הפנייה יגרום לעומסי תנועה ברחובם ויפגע באיכות חייהם.
הצטרפו לעמוד של "ידיעות הצפון" בפייסבוק
בחודשים הקרובים צפויה להתבטל הפנייה שמאלה לשדרות גושן בקרית מוצקין על כביש ההסתדרות מכיוון חיפה. זאת, לאחר שתביעה, אותה הגישה עיריית קרית מוצקין נגד הביטול, נדחתה. ציבור הנהגים שיבקש להגיע לשדרות גושן, יידרש לפנות ימינה לקרית ביאליק, שם יבצע סיבוב פרסה וימשיך ישר לתוך גושן.
לטענת תושבי רחוב חומה ומגדל, בפני אותם נהגים קיימת אפשרות נוספת. פנייה שמאלה בצומת הצריף בקרית חיים, ולאחר מכן ימינה לרחוב שלהם, ממנו יש יציאה לשדרות גושן. מצב זה, לטענתם, יגרור אחריו שורה של בעיות עבור תושבי הרחוב. את טענותיהם שטחו במכתב ששלחו השבוע לעיריית חיפה באמצעות עו"ד אביר אברם.
"רחוב חומה ומגדל בקרית חיים ייהפך מרחוב חד סטרי שקט, שנכון להיום רוב רובם של הרכבים הנכנסים לרחוב הם של דיירי הרחוב בלבד, לרחוב סואן שתנועת הרכבים בו תהיה בלתי פוסקת כמעט בכל שעות היממה", כתב עו"ד אברם.
"נכון להיום, דיירי הרחוב סובלים מאוד ממצוקת חנייה ורעש במהלך סופי השבוע, כפועל ישיר של קרבת מקומות הבילוי שברחוב אח"י אילת, הן מבחינת רעש והן מבחינת מצוקת החנייה, כך שה"תוספת" של חסימת צומת מוצרט תיצור מצב בלתי אפשרי, שבו תהיה תנועה אין-סופית של רכבים ברחוב בכל ימי השבוע, בכל שעות היממה.
"אותה תנועה תיצור פקקי תנועה בלתי נגמרים ברחוב שהינו מיועד למגורים, ירידה משמעותית ברמת החיים באותו רחוב, ירידה משמעותית עוד יותר בערך הדירות ברחוב וללא ספק גם סכנה מוחשית לילדים הנוהגים לשחק באזור בשעות אחר הצהריים".
לאור דברים אלו ביקשו התושבים להפוך את כיוון הנסיעה בחלק מהרחוב, ובכך למנוע מעבר ישיר מהרחוב לשדרות גושן במוצקין. מחברת יפה נוף נמסר: "לצורך הפעלת המטרונית עם העדפה בצמתים, החליט משרד התחבורה לצמצם את מספר החלפות הרמזורים בצמתים למקסימום 3 החלפות (פאזות). עקב כך, יפה נוף מבצעת את הסדרי התנועה המאפשרים העדפה לתחבורה הציבורית".
מעיריית חיפה נמסר: "בכוונת העירייה לפעול ככל הניתן, על מנת שקביעת בית המשפט והחלטות משרד התחבורה בנדון, לא יפגעו באיכות חייהם של תושבי הרחוב".