חוקר פרטי מאזור המרכז נחקר השבוע בתחנת המשטרה זבולון בחשד כי הוא עומד מאחורי ההסתה והאיומים כלפי הבעלים של הפועל חיפה, יואב כץ.
הצטרפו לעמוד של "ידיעות הצפון" בפייסבוק
החוקר הכחיש את החשדות נגדו, ושוחרר בערבות. מפקד תחנת זבולון, נצ"מ אילן סרדל, מסר כי לאחרונה יש עליית מדרגה במאבקם של חלק מאוהדי הפועל חיפה בבעלי הקבוצה. נצ"מ סרדל הוסיף כי הוא יתן יד חופשית למחאה לגיטימית, אבל ינהג ביד קשה מאוד כלפי פעולות הסתה ואיומים.
החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגיש כץ בתחנת זבולון. לטענתו של כץ, אותו חוקר פרטי, שכאמור אינו מתגורר באזור, פרסם בדף הפייסבוק שלו כי כץ סועד באותה שעה במסעדה ברחוב אח"י אילת בקרית חיים, וקרא לאוהדים להגיע למקום, לקלל אותו ולעשות לו "שבת שחורה".
בעקבות התלונה נעצר אותו חוקר פרטי ונחקר בתחנת זבולון. הוא הכחיש את החשדות נגדו, אבל השוטרים החליטו להוציא לו צו הרחקה ממשחקי הקבוצה. לאחר מכן הוא שוחרר.
יצוין, כי לפני שבוע נעצר אוהד אחר של הקבוצה, בחשד ששבר את החלונות במשרדי המועדון. גם הוא הורחק מהמגרשים. מפקד תחנת זבולון מסר השבוע כי יש עליית מדרגה ביחס של חלק מהאוהדים כלפי יואב כץ, וכי חלק מהפעולות כבר אינן מוגדרות כמחאה אלא כהסתה ואיומים.
נצ"מ סרדל: "גם אנחנו וגם הנהלת הקבוצה איננו מתנגדים למחאת אוהדים שהיא לגיטימית. אבל כשדברים עוברים שלב, אנחנו לא נשב בשקט.
"אני רואה הסלמה בדברים, ואני רואה בחומרה רבה חלק מהמעשים שנעשו. מדובר במעשים מסוכנים כלפי כל אדם, ובטח כלפי בעל קבוצה כדורגל. מי שיסית או יבצע פעולה אלימה, יטופל במלוא החומרה. כבר עצרנו שניים בגין מעשים כאלה, ולא נהסס לעצור שוב. כל מי שיפר חוק, ייענש. כץ אמר לנו כי הוא חושש לביטחונו האישי ויש כאן עליית מדרגה, ולכן גם ביצענו מעצרים. תהיה כאן יד קשה ולא יהיו פשרות".