צמד המנהרות הארוך ביותר בארץ, בין צומת הצ'ק פוסט לבין מחלף רופין בחיפה, שאורכו 1600 מטרים, ייפתח לתנועה בעוד פחות משנה וחצי, באפריל 2010 במקום באפריל 2011. את האישור להקדמת המועד לפתיחת המנהרות, לבקשת היזם, נתן אתמול (שלישי) שר התחבורה, שאול מופז, במהלך סיור במנהרות הנמצאות לקראת סיום כריית צמד המנהרות הראשונות.
קטע הכביש שייפתח לתנועה באפריל 2010, הנו מחצית מהפרויקט. החצי השני של הפרויקט המתבצע בין מחלף רופין לחוף הכרמל, צפוי להערכת זכיין הפרויקט, קבוצת כרמלטון, להפתח לתנועה בדצמבר 2010. בכך, תושלם הקמת המנהרות הארוכות ביותר בארץ בתוואי שארכו כשישה קילומטרים, מתוכן 4,800 מטרים במנהרות.
השר מופז הוזמן לסיור לקראת סיום חפירת המנהרות המזרחיות בעוד כחודש וחצי. בשלב הבא, מתוכננות להתבצע עבודות הנדסיות, בהן הקמת גשרים, רחבות כניסה, עבודות גמר, אספלט, מערכות ניטור, איוורור, אגרה ועוד.
במהלך הביקור, הוצג שיתוף פעולה בין הפרויקט לבין שני פרויקטים תחבורתיים נוספים שיוקמו באזור בשנים הקרובות: כביש דשנים ודרך נחל הגיבורים, שיבוצעו על ידי חברת התשתיות העירונית יפה נוף.
שני הפרויקטים, אושרו לביצוע בראשית השבוע שעבר, במסגרת תכנית ההאצה של המשק. כביש נחל הגיבורים, שיוקם בהשקעה של 180 מיליון שקל, יחבר את העיר התחתית בחיפה, דרך הנחל, עד למחלף רופין. השר אישר את הקמת גשר החיבור בין הכביש למחלף.
פרויקט נוסף שאושר בתכנית ההאצה, הינו דרך דשנים, שתוקם בהשקעה של 150 מיליון שקל ותקשר את קרית אתא לצומת יגור. הכביש, שארכו 11 וחצי ק"מ, יעקוף את כל המפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה ויאפשר למשאיות לשנע דרכו את החומרים המסוכנים.
המצע להקמת הכביש, יוכן מערימות העפר הנחפר מתוך הר הכרמל, במסגרת חפירת המנהרות.