בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (רביעי) על מקסים טל (32), שהורשע ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו מריה (29) בביתם בקרית ביאליק, מאסר עולם ו-36 חודשים נוספים. כמו כן, נקבע כי עליו לשלם פיצוי למשפחתה בגובה 258 אלף שקל המיועד בין היתר לבנות הקטינות שלו ושל מריה. עו"ד רועי קרן: "פנינו לעליון. זו הרשעת שווא שצריכה להדאיג כל אזרח במדינה".
3 צפייה בגלריה
מקסים טל ומריה ז"ל
מקסים טל ומריה ז"ל
מקסים טל ומריה ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
בחודש אוקטובר 2019 נרצחה מריה טל על ידי בעלה מקסים טל. מותה של מריה לא הותיר אף עין יבשה בקריות, בהיותה אם לשתי קטינות, שנותרו לאחר המקרה הטראגי ללא הורים. בחשד לביצוע המעשה נעצר כאמור בעלה מקסים שהועמד לדין על רציחתה.
על פי כתב האישום שהוגש נגדו, טל החל לחשוד חודשיים קודם למותה כי מריה בוגדת בו עם גבר אחר. הוא התעמת איתה על כך והיא מצידה הכחישה את הדברים. עם זאת לאור חשדו הוא המשיך לבלוש אחריה, הוציא פלטי שיחות של הטלפון שלה, הסתכל בטלפון שלה מדי פעם ותיחקר אותה לגבי אנשים איתם היא משוחחת.
באחד הימים אף התרחש עימות אלים בין השניים בו נכח גם אחיו ואביה של מריה, אלכסנדר שהתגורר איתם בבית. במהלך העימות תקף טל את אשתו וגרם לה לשבר באף, בעוד שהיא תקפה אותו חזרה וגרמה לו לשריטות. בעקבות האירוע הוא נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים ונאסר עליו ליצור עימה קשר ולהימצא בקרית ביאליק.
3 צפייה בגלריה
מקסים טל
מקסים טל
מקסים טל בבית המשפט
(צילום: נחום סגל)
יומיים לאחר שהותר לו לשוב לביתו, ב-11 באוקטובר בשעת הלילה, הוא הבחין בהתכתבויות ווטצאפ בטלפון של מריה שאת קיומו הסתירה מפניו. מההודעות הבחין כי היא מקיימת קשר אינטימי אחר והוא צילם את ההתכתבויות בטלפון שלו. אז, נטען, גמלה בליבו ההחלטה לרצוח אותה.
למחרת בשש וחצי בבוקר הוא יצא מהבית ושב אליו לאחר שאביה של מריה יצא לעבודה ולאחר שהודיע בעבודה כי ייעדר מאחר שאינו חש בטוב. אז, נטען, הוא העיר את הבנות ולקח אותן לגן. לאחר ששב, לקח סכין בעלת להב באורך של כ-16 סנטימטר מהמטבח ודקר את אשתו בצווארה בעת ששכבה במיטה.
בעודה מתבוססת בדמה התקשר לאמו ולמשטרה ודיווח להם כי היא ניסתה להתאבד מבלי שניסה לסייע לה. כוחות ההצלה שהגיעו למקום כעבור מספר דקות קבעו את מותה. בזמן זה, נטען באישום, מחק טל את הצילומים שעשה ממכשיר הטלפון שלו.
3 צפייה בגלריה
מריה טל ז"ל
מריה טל ז"ל
מריה טל ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
המשפט בעניינו של טל נמשך יותר משנתיים כאשר כל הדיונים התנהלו בדלתיים סגורות. בחודש דצמבר, הגיע המשפט לישורת האחרונה כאשר הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה, סגן נשיא בית המשפט, אברהם אליקים והשופטות תמר נאות פרי ורונית בש הכריעו את דינו של טל.
הוא הורשע פה אחד בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון להשמדת ראיה בעקבות מחיקת צילום ההתכתבויות וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. "נקבע כי מחוות הדעת שהוגשה מטעמו של מומחה מהמרכז הלאומי לרפואה משפטית אשר ביצע את נתיחת הגופה עולה כי לא ניתן לשלול את גרסת הנאשם לגבי התאבדות, אך הגרסה אינה סבירה", נכתב בהכרעת הדין.
"בנוסף, מחוות הדעת של מעבדת הזיהוי הפלילי עולה כי אין ראיות חד משמעיות בזירה, לגבי גרסת הדקירה מול גרסת ההתאבדות, אם כי נמצאו כתמי דם על גופו של הנאשם ובמיוחד על יד ימין שלו וטביעת האגודל שלו הייתה על הסכין כאשר האגודל פונה כלפי הלהב".
עוד טענו בהכרעת הדין כי הוא שינה את גרסתו מספר פעמים. "בית המשפט מגיע למסקנה כי גרסת הנאשם הייתה רצופת שקרים ולא מהימנה, כאשר הנאשם עצמו הודה שלא אמר אמת לגבי כמה נושאים, וההסבר שלו לכך אינו יכול להתקבל כסביר או כמצדיק את השקרים", נכתב.
"במהלך עדותו בבית המשפט, הנאשם הציג גרסה הכוללת רכיבים מפתיעים חדשים, אותם לא הזכיר בכל חקירותיו במשטרה, שינה את גרסאותיו מספר פעמים, וזאת לאחר שגם בחקירות במשטרה היו שינויים בגרסאות לגבי רכיבים מהותיים, וכאשר הנאשם סיפק גרסאות כבושות כדי להסביר את הראיות האובייקטיביות שהוצגו לו מעת לעת – והסבריו לכך היו דחוקים ובלתי הגיוניים כשלעצמם".
היום (רביעי) כאמור, גזר על בית המשפט עונש מאסר עולם. "אנו דנים את הנאשם לעונש של מאסר עולם ביחד עם עונש של 36 חודשי מאסר בפועל במצטבר, שמניינם החל מיום מעצרו 19/10/11. בהתחשב במשך המאסר, לא נגזור עונשי מאסרים מותנים", נכתב בגזר הדין.
"אנו מחייבים את הנאשם לפצות את משפחת המנוחה בסכום המקסימלי של 258,000 שיופקד בקופת בית המשפט עד לא יאוחר מיום 20.8.22".
בא כוחו של מקסים טל, עו"ד רועי קרן, מסר: "פנינו לעליון ואנו בטוחים שיזוכה ותבוטל הכרעת הדין המרשיעה. זו הרשעת שווא שצריכה להדאיג כל אזרח במדינה".
פורסם לראשונה: 18:17, 27.04.22