שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה ערכו הבוקר (שלישי) ביקור בזירה שבה נמצאה, באוקטובר 2021, גופתה של ליטל יעל מלניק ז"ל, בת ה-17, באתר בנייה בקרית מוצקין. לאור העובדה כי האתר משתנה מדי יום, הוחלט לבצע את הדיון בשטח כבר בשלב ראשוני של ההליך המשפטי במרכזו מואשם אדוארד קצ'ורה (49), תושב מוצקין, ברצח מלניק.
3 צפייה בגלריה
נר נשמה ופרחים לזכרה של ליטל מלניק ז"ל
נר נשמה ופרחים לזכרה של ליטל מלניק ז"ל
נר נשמה ופרחים לזכרה של ליטל יעל מלניק ז"ל
(צילום: פרטי)
השופטים בחנו את הזירה, הנקודות מהם היו עדי הראייה ביחס לזירה עצמה, כמו כן, הוצגו בפניהם תמונות מזירת האירוע, לרבות תמונה מצמררת של תלולית עפר ממנה בצבצו ידיה של מלניק. בני משפחה של מלניק, סבתה וסבה, לודמילה ובוגדן ואחותה, רות, שהתגייסה באחרונה לצה"ל, לא הורשו להגיע לדיון לאור העובדה כי אמורים להעיד בקרוב בהליך המשפטי.
3 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק ז"ל
ליטל יעל מלניק ז"ל
ליטל יעל מלניק ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
בני המשפחה ביקשו מבאות כוחן, עו"ד אפרת נחמני בר ועו"ד שרון זגגי פנחס, להדליק במקום נר נשמה ולהניח פרחים לזכרה של מלניק.
"הכאב שלנו גדול ורק מתעצם מיום ליום, הגעגועים מרסקים אותנו, אבל לא ננוח ולא נשקוט עד שהרוצח השפל ישלח לכלא לכל חייו. רק מאסר עולם", מסרו בני משפחת מלניק.
3 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה החשוד ברצח ליטל יעל מלניק
אדוארד קצ'ורה החשוד ברצח ליטל יעל מלניק
אדוארד קצ'ורה, נאשם ברצח ליטל יעל מלניק
(צילום: נחום סגל )
"כמו שצעקנו במהלך דיוני המעצרים עד שהוחלט להגיש כתב אישום על רצח, כך נמשיך להיאבק בכל דרך כדי שהשופטים יבינו שהיה כאן רצח נורא של אדם שניצל תמימותה של נערה צעירה והביא לסוף טראגי של חייה. הוא צריך לסיים את חייו בכלא".
משפחת מלניק ממשיכה במאבקה הציבורי וקוראת לציבור לסייע לה הפרויקט שהקימו באתר Beactive - "אל תרצחו אותנו פעמיים". "דרשנו שהדיון יתנהל באופן פומבי כדי שהרוצח לא יסתתר מאחורי דלת סגורה ויספר סיפורי מעשיות בניסיון לחלץ עצמו ממאסר עולם", הוסיפו.
הנאשם עצמו לא נכח בדיון בזירת האירוע. "דמיה של ליטל יעל ז"ל זועקים מן האדמה. הביקור בזירה רק המחיש עד כמה מדובר ברצח אכזרי ובלתי נתפס. תכנון מקפיא דם של רצח נערה צעירה שמצוקותיה נוצלו על ידי הנאשם", אמרה עו"ד אפרת נחמני בר.