חברי סיעת 'הילה שלם והתושבים', הילה רובין שלם, רואי דוד וניר יעקובי פנו לראש העיר, יעקב פרץ, בדרישה לפעול מיידית למען שיפור איכות וכמות האוכל המסופקת לילדי הצהרונים בעיר.
1 צפייה בגלריה
צהרונים צהרון
צהרונים צהרון
אי שביעות רצון ומחסור באוכל בארוחת צהריים. צהרון
(אילוסטרציה: shutterstock)
במכתבם לפרץ כתבו: "בימים האחרונים אנחנו מקבלים פניות רבות של הורים בבתי ספר ובגנים בעיר, בהם לדוגמה גבעת אלונים וגבעת רם, על אי שביעות רצון ומחסור באוכל בארוחת צהריים ואף הגיעו למצב שהיו מספר ילדים שלא קיבלו אוכל כלל.
רק לאחר תלונות של הורים ולאור דרישת הילדים למזון, הציעו לילדים כריך עם חומוס כמענה למחסור באוכל. מבדיקה שערכנו מסתבר שנעשה שינוי בתפריט הילדים, שינוי שלא הועבר לסייעות ולהורים מספיק זמן מראש על מנת לתאם ציפיות ולהיערך בהתאם".
לידי mynet קריות הגיעה הקלטה של סייעת באחד מגני הילדים בקרית אתא, שבה היא נשמעת אומרת להורים: "הורים יקרים, אני בלחץ ועצבנית על הקייטרינג. הביאו רק קופסה אחת של אורז, שמתי פחות מחצי כפית אורז לכל ילד ועדיין יש שישה ילדים שלא קיבלו.
"צילצלתי לדיאטנית והיא אמרה שאתן להם תירס גמדי. אמרתי לה את אמיתית? לתת לילדים רק ירקות מבושלים? וזה לא רק אצלי, בעוד גנים נשארו בלי אורז. אני לא יודעת מה לעשות, כואב לי הלב, ילדים בוכים, רוצים עוד אורז ואין לי מאיפה לתת להם. מה אני אעשה, אני לא יודעת".
חברי הסיעה טוענים עוד, כי אין ערוץ מידע ברור, שוטף כולל הדרכות תקופתיות ומסודרות בנושא לסייעות הצהרונים. "אנו דורשים ממך לפעול במיידית אל מול מנכ״ל המתנ״ס על מנת להפעיל נהלים והדרכות מסודרות בכל הקשור להזנת ילדי העיר ובכלל בנושא הצהרונים".
מרשת המתנ"סים העירונית נמסר: "הצהרונים נמצאים תחת פיקוח מתמיד של משרד הבריאות ותכנית ניצנים. חוק ההזנה מפרט במדויק את כמות המנה והמינון השבועי שעל כל ילד לקבל. בנוסף, משרד הבריאות אינו מעודד הגשת יתר מתוך הרצון לעודד אכילה נכונה ומושם דגש על מניעת זריקת מזון. בהתאם לדרישת חוק ההזנה, הוכנסה לאחרונה לתפריט, באופן הדרגתי ולתקופת ניסיון, מנת גיוון של תירס עם תוספת של אורז.
"איכות המזון, הכמויות ואופן ההגשה נבדקים על ידי רשת המתנ"סים, כאשר בכל הצהרונים מחולקות רזרבות. בנוסף, הרשת נותנת מענה מיידי במקרים בהם קיים מחסור נקודתי על ידי חברת ההסעדה.
"לאור פניות ההורים נערך בירור מול הצוות ונמצא כי לא היה מחסור במזון אלא אי הבנה בנושא השינוי בתפריט. הרשת שלחה עדכון להורים הכולל את התפריט השבועי המפורט וצוות הסייעות ומובילות הצהרונים יתודרכו בשנית בנוגע לשינוי".
פורסם לראשונה: 08:08, 26.12.21