גן ילדים בקריות נסגר בשבוע שעבר. זאת, לאחר שהורים התלוננו על חשד לאלימות בגן, ובעקבות כך המשטרה אספה את מצלמות הגן ואף העבירה למשרד החינוך את התיעוד. בעקבות כך, הוציא משרד החינוך צו סגירה לגן בשבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן ילדים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
לפני כחמישה שבועות אחת האמהות חשדה כי משהו בגן של בנה, לבני 0-3, אינו מתנהל כשורה והחליטה להכניס מקליט לגן. מתוך ההאזנה להקלטות שחשפו לכאורה התנהגות לא נאותה של צוות הגן כלפי הילדים, החליטה האם להוציא את בנה, להגיש תלונה במשטרה ולפרסם את ההקלטות להורים.
אם לילד מהגן סיפרה: "בסוף אפריל נפתחה קבוצה של הורי הגן והועברו לשם ההקלטות בלי הרבה הסברים. התיעוד היה זוועתי. שמעתי את הבן שלי בן 9 חודשים רק בוכה וצורח, כשאף אחת לא מתייחסת או ניגשת אליו. הילדים מקבלים איומים: 'אם לא תסיים את האוכל, תקבל על הרגליים', 'עכשיו אתה נכנס לעונש', 'תעיפי אותו', ומילים קשות נוספות כלפי הילדים ונחרדתי".
אותה האם ביקשה מבעלה להתעמת עם בעלי הגן: "באותו היום בעלי ביקש מהבעלים לצפות במצלמות האבטחה של הגן. הוא התחיל להגיד לו 'נשבע לך בצדיקים שאין כלום'. גם אשתו בכתה ושניהם טענו שאולי יש דיבור לא הולם, אבל אין אלימות והם ישפרו את זה.
"למחרת בעלי הלך אליו שוב ודרש לראות את המצלמות. הבעלים נתן לו ולאב נוסף לצפות במשך עשר דקות בתיעוד ממצלמות הגן, ונחשפה תמונה קשה. בעלי ראה את אחת המטפלות תופסת את הבן שלי מהכתפיים כשהיא מעבירה אותו מכיסה לכיסא.
"ילד אחר שבא למטפלת נדחף על ידה ונזרק, ילד נוסף שמאכילים אותו בצורה גסה. כשהוא ראה שיש אלימות, בעל הגן סגר את המצלמות. מאוחר יותר הוא אמר לנו לדבר עם עורך הדין שלו. ניגשנו להגיש תלונה במשטרה, ושם סיפרו לנו שהחקירה אודות הגן מתנהלת. יומיים אחר כך הודיעו לכל ההורים שהגן נסגר".
2 צפייה בגלריה
"אף אחד לא רצה להאמין שמשהו לא תקין"
"אף אחד לא רצה להאמין שמשהו לא תקין"
"אף אחד לא רצה להאמין שמשהו לא תקין"
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
לפחות שתי תלונות הוגשו במשטרה, כאשר לאחר התלונה הראשונה שהוגשה בסוף חודש פברואר, הגיעה המשטרה ואספה את התיעוד ממצלמות הגן. גורם במשטרה הסביר: "תלונות הגיעו גם למשרד החינוך שביקש ממשטרת ישראל את החומרים ממצלמות האבטחה. גם במשטרה מטפלים בתיק הזה בחומרה לאור הממצאים, וצופים בכל החומרים מהחודשים אחרונים" .
ביום שלישי בשבוע שעבר, ב-15 במרץ, בתום יום הפורים שהתקיים בגן, הודיע צוות הגן להורים כי משרד החינוך הוציא צו סגירה מינהלי לגן.
אם נוספת מהגן: "חלק מההורים כלל לא נחשפו להקלטות וחלק אחר כמונו לא הבין את חומרת המצב. כשהוצא הצו, התחלנו להבין שככל הנראה הנורא מכל קרה גם לנו, ואולי הילדים שלנו חוו התעללות בגן. פתאום התחלנו להבין כל מיני התנהגויות של הילד שלנו. בכי, פחד, איחור בהתפתחות ורגרסיה. כמו גם עוד הורים אחרים, אנחנו עדיין לא יודעים לגמרי מה הילדים עברו, וממתינים בכיליון עיניים שהמשטרה תעדכן אותנו. אין לנו יום ואין לילה".
אם נוספת: "פתאום שהורים עם הילדים בבית כולם שמים לב לכל לאותות המצוקה של הילדים. אף אחד לא רצה להאמין שמשהו לא תקין, זה היכה בנו".
ממשרד החינוך נמסר: "מדובר בגן בפעוטון לגילאי לידה עד שלוש. אכן הפעוטון נסגר בשבוע שעבר בצו סגירה שניתן ב-15.3.2002. הנושא נמצא בחקירת משטרה לפיכך, אין אנו יכולים להגיב מעבר לכך".
מהמשטרה נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה לפני מספר שבועות עם קבלת תלונה מהורים בגן בקריות בדבר חשד להתעללות בגן. במסגרת החקירה המשטרה ביצעה ועודנה מבצעת פעולות חקירה. מטבע הדברים לא ניתן לפרט מעבר לאמור באשר לחקירה מתנהלת".
עו"ד ירון שומרון, בא כוחם של בעלי הגן: "מזה כשבועיים משטרת ישראל חוקרת חשד לפגיעה בקטינים וזאת על רקע תלונה של מספר הורים בודדים מגן הילדים. היחידה החוקרת תפסה את מצלמות האבטחה בגן כבר בתחילת החקירה ונכון להיום טרם נעצרו ונחקרו חשודים בביצוע עבירה כלשהי.
"העובדה כי הוצא צו סגירה לגן אין בה כדי להעיד על כך כי אכן בוצעה עבירה פלילית ובכוונת מרשיי להגיש ערר על החלטה זו".